Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Lena - 18 september 2009 13:37

 

Dagens citat: "Alla människor tror att Gud står på deras sida. De som har pengar och makt vet att han gör det." Källa: Jean Anouilh

 

Ordspråk från Sverige  - Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. 

 

I dag är det Chiles  nationaldag!


 Dagens namn: Orvar, ett fornnordiskt namn som betyder pil. Det bars av den norske sagofiguren och hjälten Orvar Odd som fick några förtrollade pilar av sin far när han drog ut i den stora, vida världen. Antalet namnbärare är runt 1 100, av dessa har omkring 300 det som tilltalsnamn. En känd Orvar var fotbollspelaren, bandyspelaren och förbundskaptenen Orvar Bergmark.


Eftersom jag inte har något ytterligare att berätta nöjer jag mig med ovanstående information som jag samlat in under dagen och som jag fortsättningsvis tänker presentera som ett dagligt inslag här på bloggen. Mig intresserar det, och jag är ju inte ute i den stora världen och kan samla intryck så jag surfar runt i cyberrymden och låter mig inspireras i stället.




     


Detta ljus har jag tänt för min svärmor som skulle ha fyllt 96 år idag. Jag brukar komma ihåg en anekdot från henne denna dag, hon tackade ofta å sina och Gretas vägnar då hon uppvaktades på födelsedagen. Denna Greta var ingen mindre än Greta Garbo som hon inte alls kände men delade födelsedag med. Mannen min satte i em. en bukett blommor hos mamma sin.

~ Lena ~

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards