Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Lena - 20 september 2009 16:33



Dagens citat:

"Ack, och ändå - Varför är den goda dum - Varför är den kloka ond - Varför är allt en trasa"?

Källa: Carl Jonas Love Almquist


  Dagens namn: Elise, Lisa

Elise är en fransk variant av det tyska Elisa som i sin tur kommer från det hebreiska Elisheba, det vill säga Elisabeth och som betyder Gud är fullkomlighet. Antalet namnbärare är runt 9 000, av dessa har omkring 1 500 det som tilltalsnamn. 

  

Har väntat hela dagen på ett omdöme från dotter kär, men vet att hennes helg skulle vara späckad med aktiviteter, som vanligt, så jag får ge mig till tåls och som ängeln ovan vilar jag under tiden.

  

Till AndersåBellaåIng-Marie! Om ni visste så glad jag blev över er kommentar, den gav mig råg i ryggen och fick mig att försöka fortsätta med bloggandet. Jag har faktiskt haft riktigt roligt de senaste dagarna, nackdelen har förstås varit att jag inte hunnit med något annat.

 Har fått foto på och av flickbarnbarnen idag, M visade hur hon såg ut under "slingbehandlingen" av sitt hår och J som deltagit i en hopptävling benämnd "blåbärshoppningen" visade sig in action på hästen Dollar. Båda resultaten hade blivit jättebra...och jag blev jättegla':D

~ Lena ~

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards