Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Lena - 25 september 2009 16:48







Dagens citat:

 

"Det vackraste i livet är illusionerna om livet".

 Källa: Honoré de Balzac

 

  

 Dagens namn: Tryggve

 

Tryggve är ett gammalt norskt namn som betyder trogen. Olav Tryggvasson var kung i Norge på 900-talet. Namnet var under medeltiden vanligt i Norrland, försvann mer eller mindre helt under flera århundraden för att återkomma på 1920-talet. En modern Trygve var norrmannen Trygve Lie som var FN:s första generalsekreterare. Antalet namnbärare är runt 1 000, av dessa har omkring 400 det som tilltalsnamn.


  

Tack snälla A o IM för inlägget!

Besökte bloggen för en liten korrigering bara några minuter efter att det gjorts, och konstaterade då att vi har mer än en nattuggla i släkten =). Men ni begär inte lite av mig då ni frågar om namnet. Foten i munnen 

Men visst, gôtt är det!

Kram till er!


Tack också älskade dotter för din kommentar, och visst, jag håller med då det gäller Paul Tilly.

Ser fram emot en bild på "stassen" så klart…synd bara att jag inte kan se den live, men den dagen kommer väl den med.=D

Lugn och fin, herrarna kommer så småningom <3<3<3

Puss och kram!

    

   

 http://www.youtube.com/watch?v=DBHkn8_ApJw

 Shin Yona [Big Mama] 

Idag fortsatte jag min nostalgiresa på uppmaning av dottern och kom då ihåg en gång när R och jag åkte till Danmark med ett av Sessanlinjens fartyg. De hade vid det tillfället en artist som gick runt bland passagerarna och frågade om vi ville att han skulle spela något speciellt, och det är klart vi ville, det kändes mycket fint att lyssna till vårt val, och valet vi då gjorde var just ”La Paloma”. Vad han spelade för instrument minns jag dock inte. Tycker fortfarande att det är en mycket fin melodi. Att artisten stod vid vårt bord och spelade "bara" för oss kändes lite lyxigt minsann. 


http://www.youtube.com/watch?v=7SXi4U-0My8 

Adressen ovan går till YouTube (vart annars) och Mireille Mathieus version av "La Paloma Adieu". Hon var en av mina tidiga favoriter, och när nå'n på jobbet sa att hon tyckte att jag liknade henne blev jag mycket stolt, men DET stämde inte, det var väl för att jag hade likadan frisyr, fast "skönheten sitter i betraktarens öga" sägs det och Mireille var vacker då tyckte jag, idag har jag ingen aning. Flört


Lite fakta om Sessanlinjen.

Sessanlinjen var namnet på ett färjerederi som trafikerade Göteborg/Fredrikshavn och vissa turer Göteborg/Travemünde. Rederiet hade fartyg med namn som Prinsessan Christina, Prinsessan Birgitta, Prinsessan Desirée och Kronprinsessan Victoria. Under en period hade man ett samarbete med Tor Line, ett samarbete som definitivt upphörde när Sessanlinjen köptes upp av Stena Lina 1982. Efter det hette Stena Line ett tag Stena Sessan Line. 1983 fanns inte namnet Sessan kvar.

Nu går vi ombord, nej det var så sant, varken rederi eller fartyg finns ju kvar, men en bild bjuder jag på iaf.Cool


För den som inte vet går det att klicka på bilden för att se den i större format!

    

~ Lena ~ 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards