Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Lena - 26 september 2009 23:42


 

1000 tack för beröm och medkänsla du okända vän!

Nu blev jag nyfiken som 17, har gissat på vem du kan vara, men jag går bet, eftersom jag är nyfikenheten personifierad så har jag i och med din kommentar fått nå´t att bita i Obestämd???

  

 Har tillbringat kvällen framför TV:n, var annars? Såg först "Här är ditt liv" där toppdiplomaten Jan Eliasson som var kidnappningsoffret åter charmade mig, honom gillar jag verkligen =D.

Därefter bjöds en konsert med Tina Turner. Hon har en otrolig kondition och är engegerad till max den människan, jag fattar inte att hon orkar. Här följer en länk som visar "Rolling on the river"...

 

http://www.youtube.com/watch?v=lZqUfxAtDU8

 

Till sist kördes den näst sista GP-tävlingen i speedway i Italien, den gick inte bra för varken Andreas Johnsson eller Fredrik Lindgren tyvärr :-(

~ Lena ~

Av Lena - 26 september 2009 09:59

Dagens citat:

 

"Hela levnaden utgör lika mycket en gåta, som en plåga".

 Källa: Carl Jonas Love Almquist

 

 Dagens namn: Enar & Einar

 

Enar är en helsvensk variant på det isländska Einar som betyder kämpe eller en som strider ensam. Namnet har funnits i almanackan sedan 1901. Antalet namnbärare är runt 3 800, av dessa har runt 800 det som tilltalsnamn.

 

Einar är ett gammalt isländskt namn som betyder kämpe eller en som strider ensam. Det härstammar från det fornnordiska einherjar som var beteckningen på skickliga, fallna kämpar som fick komma till Valhall. I Sverige var Einar mycket vanligt vid förra sekelskiftet. Namnet blev även populärt i övriga Europa vid denna tid. Det berodde bland annat på att det förekom i den nordiska litteraturen vid den här tiden, framförallt hos de norska författarna Henrik Ibsen och Knut Hamsun. Antalet namnbärare är runt 18 300, av dessa har omkring 3 000 det som tilltalsnamn. Grattis kan vi säga till bland andra trollkarlen och ståuppkomikern Carl-Einar Häckner!

 

La mig inte förrän fram på morgonkvisten (som vanligt), men tänkte då att jag skulle sova hur många timmar som helst. Tyvärr så vaknade jag av kramp och hur jag än försökte få den att släppa så tvingade den mig upp på golvet och sedan var det "kört". Jag gick alltså upp efter bara c:a 5 timmars sömn, min tröst är att jag när som helst kan inta horisontalläge igen om jag känner för det. 

~ Lena ~

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards