Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Tidig söndagmorgon samt senare på dagen

Av Lena - 27 september 2009 06:55

Dagens citat:

 

"Hela livet är ett försök att bevara livet".

 Källa: Ingeborg Bachmann

  

 Dagens namn: Dagmar, Rigmor

 

Dagmar härstammar från det slaviska Dragomir, som är en sammansättning av orden kär och fred. Namnet kom till Norden med den danske kungen Valdemar Sejrs gemål, Dagmar av Böhmen. Dagmar var ett riktigt innenamn runt förra sekelskiftet, förmodligen på grund av att det fick ett uppsving i Danmark till följd av en varieté-visa ”Åh Dagmar”, som blev en slagdänga 1896. Antalet namnbärare är runt 11 400, av dessa har omkring 5 000 det som tilltalsnamn.

 

Rigmor är ett namn känt bland annat från danska folkvisor och betyder den mäktiga mön. Namnet började bli vanligt på 1940-talet. Antalet namnbärare är omkring 4 300, av dessa har cirka 2 300 det som tilltalsnamn.

 

  

 

Nu har det blivit eftermiddag...

Har fullt sjå med att hålla mig uppdaterad, jag kan ju bara inte missa något TV-program *skratt*, därför har jag ägnat mig åt "webbtittande" idag. Först valde jag "Kändisdjungeln" och såg finalen från igår där Karl-Petter Bergvall, Säffle vann. Han är ju en härlig värmlänning, men faktum är att jag tyckte att Jannike Björling var den som imponerat mest på mig under utmaningarna, hon kämpade mot sina rädslor, och hennes anseende (från förr) korrigeras härmed, hon fick mig att ändra den bild jag haft av henne och hon växte betydligt i mina ögon.

 

Därefter upptäckte jag, en för mig ny stjärna, Melody Gardot, hon var gäst hos Skavlan.

 

Lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=4Eb651s_o1Q

 

Den, de senaste veckorna så otroligt omskrivna Anna Anka var ju också gäst i programmet men henne har jag inte fått något grepp om än. Får väl kolla in "Svenska Hollywoodfruar" och bilda mig en uppfattning =D.

  

En annan gäst i programmet var Jay-Z som också föll mig "på läppen", vilket ledde mig vidare till honom och hans Beyoncé.

http://www.youtube.com/watch?v=vD2J1lrd2oc

 

Jag har knappt hunnit med att läsa de dagliga tidningarna sedan jag började dammsuga efter, och skapa adresslista till de bloggar jag vill besöka, eller i vissa fall fortsättningsvis följa. Därför blir det tidigt sänggående ikväll...när jag kompletterar dessa raderna är klockan 23.33...nu ska jag läsa ikapp alltså =D

~ Lena ~ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards