Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Lena - 2 oktober 2009 17:22

Sådärja, nu har jag testat larmet och vi hade faktiskt lite kontaktsvårigheter, det är något som stör linjen, även om vi hörde varandra var det inte friktionsfritt. Det slutade med att tjejen som jag pratade med tyckte att vi skulle behålla den bokade tiden ikväll för kontroll. Detta har jag nu meddelat personalen ifråga, men sa också att de kan vänta tills i morgon då de lämnar vår mat och då personalstyrkan är större än nu under kvällen. Vi enades om att OM de kommer ikväll så blir det vid 20.00-tiden (men herreguuud...då ska ju jag se på TV), de ringer iaf innan.Cool


Komplettering vid midnatt...

 

Är tillbaka igen och nu ska jag berätta om resultaten av först varuleveransen där, inom ramen av den önskade tiden, en tjej ringde för att få en vägbeskrivning p.g.a hennes GPS inte fungerade. Tyvärr gjorde inte hon det heller, för trots att jag gav tydliga anvisningar ringde hon sammanlagt fyra säger 4 ggr under "resans gång", efter sista uppringningen stationerade R sig vid fönstret och såg att hon då var på väg till ett av grannhusen, så den femte kontakten tog jag. Fram kom hon alltså till slut. *Puh*


Nu till själva varorna...där blir betyget HÖGT, för av de 33 poster jag beställt erhöll jag 29, jag hade inte kryssat i att jag godtog ersättningsvaror (ville inte ha det). Reportaget i KBP beskrev ju att kunderna erhöll varor där "bäst före datum" gick ut nästkommande dag, men idag var det inte så alls. Accepterar att utgångsdagen ligger en vecka framåt i tiden, det är ju tänkt att jag/vi ska handla varje vecka, även om det inte är ett tvång, jag menar R kan och vill ju handla då hans kropp tillåter det. Det är klart att firman nu kommer att granskas minutiöst, det borgar, tror jag, för att om de vill ha kvar sitt avtal kommer de att skärpa sig. Mitt betyg blir VG som lätt kan bli ett MVG, när de lärt sig vägen, för de är säkert flera personer som kommer att leverera och därmed också behöva hjälp med att hitta hit. Hoppas på det bästa!!!  


K från hemtjänsten ringde c:a 19.30 och kom sedan nästan "på stört" tillsammans med kollegan I. Efter en del testande hit och dit kom de tillsammans med den nya larmoperatören, som sitter i Örebro, (tidigare har larmet gått till Malmö), att vår larmenhet faktiskt behövde bytas ut. Sagt och gjort, vilket skedde smidigt och lätt och vi hann faktiskt med att prata en stund också. K som inte bor så långt härifrån berättade att det varit ett jäkla åskväder runt midnatt, och kanske var det anledningen till problemet med larmet. Vid den tiden satt jag faktiskt här framför datorn, men hörde inte nå't...hmmm.


Vidare pratade vi självklart om de veckor som gått sedan matservice-företaget avlastat dem eftersom det tidigare varit de som handlat åt oss gamle, sjuka eller handikappade i kommunen. De berättade att de faktiskt blivit uppringda av den nya leverantörens personal när dessa inte hittat fram till de personer och adresser de skulle till.

Jag har dock förståelse över att det inte är så lätt att hitta i våra "tassemarker" då omgivningarna är helt okända och täckningen på såväl GPS:ar och vissa mobiler (beroende på operatören) slås ut.


  

Klicka för att se animerad bild.

~ Lena ~

Av Lena - 2 oktober 2009 12:10


 




  


my sunshine...


Tack för kommentar och upplysning kära dotter, även om den inte fick mig att hoppa högt så gick jag ändå i taket mentalt, "aldrig får man vara riktigt glad, iaf inte länge." Men jag har ju dig/er  


Tack också IM för dina båda kommentarer, det är SÅ roligt att ha dig som sällskap här i cyberrymden! Detta betonar jag starkt, så du inte lämnar mig. :D


Kära brorsdotter N, 1000 tack för att du tittat in och lämnat ett avtryck. Tack för det fina betyget också...du ska veta att jag "slickar" i mig. Kram och lycka till med din tenta! 

  


Dagens citat:

 

”Det är inget fel med att skjuta så länge rätt 

människor blir skjutna”.

 Källa: Clint Eastwood 


 Dagens namn: Ludvig, Love 

Ludvig är ett forntyskt namn som betyder berömd kämpe. Namnet Ludvig blev känt i Europa genom den franske kungen Ludvig den helige som levde på 1200-talet och har använts i Sverige sedan samma tid, fast då i den latinska formen Ludowicus. Namnet har även varit ett tyskt romerskt kejsarnamn. Antalet namnbärare är c:a 8 700, av dessa har omkring 4 000 det som tilltalsnamn.

Love är ett svensk namn som härstammar från Louis som är en fransk form av Ludvig vilket betyder berömd kämpe. Mest kände Love är författaren bakom bland annat romanerna ”Det går an” och ”Drottningens juvelsmycke”, Carl Jonas Love Almqvist (1793-1866), som dock egentligen var döpt till Ludvig. Antalet namnbärare är runt 2 900, av dessa har omkring 1 200 det som tilltalsnamn. 

  

Den som kom med middagen idag hade fått en extrauppgift. Trygghetslarmet hade visst testats av larmoperatören i natt, men de hade då inte fått någon svarston från vår telefon. Därför larmade nu hon, men inte heller hon lyckades. Hon konfererade med en kollega och de kom fram till att byta ut vår larmenhet. Men  bara någon minut senare fungerade allt helt ok igen.Förvånad Jag ringde då och pratade med Y som tyckte att vi skulle larma om några timmar igen och vänta med att avboka kvällsbesöket till dess. Och där är jag nu...i väntans tider...*S*

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards