Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Lena - 5 oktober 2009 13:14


Dagens citat el ordspråk:

 

"Man ska inte måla fan på väggen."

 Källa: Grekiskt talesätt


 Dagens namn: Bror

Bror är ett släktskapsnamn som helt enkelt betyder vad det låter som, nämligen bror. Förr döpte man (av naturliga skäl) inte den första sonen till Bror, men desto oftare fick den andra heta så. Bror kom in i almanackan 1901 och var ganska vanligt de kommande årtionden. Antalet namnbärare är runt 24 100, av dessa har omkring 12 700 det som tilltalsnamn.


  



Tack IM, för fina ord, och broder A får ”hänga me´ i tacket han me´" och precis som han älskar jag kanelbullar, eller i mitt fall Pågens kanelgifflar, vilka jag äter varje kväll, jo, det är faktiskt sant *skratt*. De är ju så behändiga att ta till, eftersom bara en sådan liten ansträngning att göra ett par smörgåsar (som jag iofs också älskar och älskat i hela mitt liv) numera tär på mina krafter, eller jag kanske bara har blivit bekväm?


  


Då jag tidigare länkat till en del musik på YouTube saknade min dotter dem som hon under sin uppväxt uppfattade vara mina absoluta favoriter, därför lyssnade jag och såg klipp under kvällen igår och en bra bit in på natten med, på och av den störste av dem alla ”The one and only” Elvis… Såklart…  

Ungefär så här minns jag att det lät, men senare har jag lyssnat på MYCKET finare låtar med honom...

http://www.youtube.com/watch?v=tpzV_0l5ILI

Tyvärr kom han aldrig till Sverige, vilket, i alla fall enligt en del, det på allvar förhandlades om. Och det kan jag säga, att hade han kommit hade biljetterna ALDRIG kunnat bli för dyra, jag hade garanterat hängt på låset och betalat hur högt priset än hade varit i så fall, och det med glädje dessutom!

15-16 år tror jag visst att jag var då jag föll för honom första gången, han sjöng som gud tyckte jag, och han såg ju inte illa ut heller. *Skratt* Nåväl kärleken till hans musik varar än, den rostar nog aldrig tror jag.


Tänk ändå vad jag och alla med mig på den tiden fick uppleva i och med att Bill Haley erövrade världen med sin Rock Around The Clock. http://www.youtube.com/watch?v=F5fsqYctXgM


  

Och som vi rockade, det var hur härligt och roligt som helst. Redan då var jag förtjust i R, men han hade inte fått upp ögonen för mig och mitt värde =), och upp på dansgolvet fick ingen honom ändå, så allra mest dansade jag med en grannkille (som jag tidigare haft en liten flirt med).


Under åren som följde fanns iofs några artister till som jag tyckte om och de följande länkarna går till tre av dem, som de lät då det begav sig. Om jag inte minns fel så var det då tidigt 70-tal, alltså c:a 40 år sedan.  

http://www.youtube.com/watch?v=f5j8qGdecBM

Först den grekiske (kastrat)sångaren Demis Roussos med "Forever And Ever", säkert är det en av dem du menar J, för jag minns att jag spelade den om och om igen då du var liten.


http://www.youtube.com/watch?v=17dffL3xXsw

Demis igen, nu tillsammans med landsmaninnan Nana Mouskouri i "To Gelakaki."

 

http://www.youtube.com/watch?v=eY78FtlJ1Zw

Demis Roussos & Mireille Mathieu (fransyska) i "Cucurucucu Paloma" (1980)

 

  

 

I går kväll slutade helt plötsligt ett bildprogram som jag brukar använda ofta att fungera, detta utan att jag varken då eller senare lyckades komma underfund med varför??? Jag har datorn inställd på automatiska uppdateringar, kanske är det därför...jag vet inte som sagt. Det ska inte behöva störa mig, men det gör jag faktiskt, och helt i onödan dessutom, för jag MÅSTE inte använda programmet ifråga. Det är bara det att jag nu tvingas använda ett annat program som jag inte är lika bra på att hantera, och DET retar mig för jag vill känna att jag behärskar det jag gör, och som den vanemänniska jag dessutom är lider jag otroligt av att behöva lära om. Emellertid kan jag ibland tycka om förändringar, men då vill jag bestämma när, var och hur själv. Det är väl mitt enorma kontrollbehov som ger sig till känna. Nåväl, jag ska be om hjälp av den som vet mer än jag och också behärskar engelska bättre.

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards