Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Lena - 8 oktober 2009 11:05

Dagens citat el ordspråk:


”Äntligen ska jag få ha lite kvalitetstid utan min familj.”

 Källa: Homer Simpson

 

 Dagens namn: Nils

Nils är en svensk kortform för det grekiska Nikolaus som är bildat av två ord som betyder seger och folk. Nils var under medeltiden vanligt inom adeln men kom sedan att bli ett namn för allmogen medan Niklas användes i de fina kretsarna. 1901 kom namnet in i almanackan. Antalet namnbärare är runt 144 700, av dessa har omkring 61 800 det som tilltalsnamn. Ett litet antal, cirka 900 stavar namnet Niels. Kända namnbärare genom tiderna är bland Niels Bohr. I dag kan vi gratulera bland andra gamle skidåkaren Nils ”Mora-Nisse” Karlsson.


  



Tack snälla S för beröm, medkänsla och erbjudande om ev. flytthjälp samt möjligheten du gav till ett gott skratt då du beskrev bilden som ”ploppade” upp framför dig om domaren. Och jösses, här kommer han ju… =D

Himmel vilket äventyr dina tjejer är ute på...tänk, att resa ända till Kina! Skulle du/ni inte ha velat vara med?

Hälsa M, och jag hoppas ni nu kan känna att hans mamma vilar gott, och att ni klarade gårdagens avsked på bästa sätt.


Tack också till dig kära dotter för namnsdagshälsningen! Jag har följt rekommendationen om att läsa din blogg angående söndagsbesöket, och tro inte annat än att det är klart att jag känner dig väl, så visst vet jag att du är en liten bitch ibland. Men vi älskar dig ändå!  


Mitt tredje tack riktar jag till dig IM för ditt engagemang. Det värmer gott! Jag har kommit så långt att för R:s räkning begära en tid, och han har faktiskt också fått en kallelse till en läkare (bara han nu går dit), förresten, samma dag som min käre brors födelsedag. Det jag oroar mig mest över är att R inte tydliggör sin smärta och sina svårigheter, jag skulle vilja vara med för att förtydliga och understryka, han skulle behöver det för han negligerar alltid sin smärta inför andra tycker jag. Sedan är väl den stora frågan hur jag ska bära mig åt för att kunna klara mig utan detta mitt kontrollbehov, jag blir störd över att inte kunna vara med överallt och styra och ställa.*S*

Tyvärr är det väl så att ingen av oss orkar med sig själv och ännu mindre med varandra när situationen försämras, smärtgränsen är redan nådd känns det som. Hoppas vi kan och får klamra oss fast på denna gräns efter bästa förmåga iaf.



Blev mycket förvånad och överväldigad idag, men naturligtvis också mycket glad, då jag skulle skriva några rader och möttes av att jag hade fått TRE kommentarer. Jag erkänner villigt att er omtanke känns ända in i hjärterötterna. TACK!

  

TILLÄGG

Blev avbruten i em. då jag satt här vid datorn av att R varnade för att det åskade, men den här gången hörde jag det, till skillnad från förra gången, så det var bara att stänga av all elektronik. Mina aktivitetsområde är inte så många, därför blev det då sängen och morgontidningen (som jag ännu inte läst). Självklart somnade jag och vaknade inte förrän haglen stod som spön i backen, och de låg kvar, och stora var de minsann. 

 

Upp och satte på datorn igen, men gjorde ganska snart paus för lite TV-tittande, och då återkom åskan än en gång, upprepade då proceduren sedan tidigare med att släcka ner allt igen. Vad är det här...det ska inte åska så här sent på året tycker jag, för åska tycker jag inte om.


~ Lena ~ 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards