Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Lena - 14 oktober 2009 15:40

Dagens citat el ordspråk: 

 

"Alla kan vi inte allt."

  Källa: Vergilius


 Dagens namn: Stellan 

I äldre tiders almanackor stod det Calixtus på dagens datum. Före 1901 firades Calixtus som en märkesdag. I hela Norden räknades det som dagen då vinterhalvåret började. I Norge kallar man fortfarande den 14 oktober för Vinterdagen. Calixtus själv var en slav på 200-talet som slutade sina dagar som påve och martyr. Han chockerade sina samtida genom att plädera för äktenskap mellan slavar och adelsdamer. Dessutom behandlade han kättare med stor mildhet. Det dröjde inte länge förrän han kastades ut genom ett fönster i Rom.

  

Till dig IM!

You Tube är en guldgruva att ösa ur, jag är nog där flera ggr i veckan.

Men hallå, ni måste stilla er, ni når fram fortare än ni anar ändå! Trots att ni har flera år kvar till pensionen så kommer åren att rusa fortare förbi än ni någonsin trott vara möjligt, jag vet, och då har jag ändå bara kunnat tillbringa de sista åren här i skogen.

Ni läser nog i gårdagens blogg vad som kommer att hända i Helsingborg i morgon, och eftersom C tycker att det känns gott att ventilera sina tankar inför detta så pratade vi i går kväll om hennes oro att inte göra rätt. Hon är väldigt osäker på om I har förstått vad som är på gång. Men vad mer skulle hon kunna göra, ingenting som jag ser det. Som alltid (nästan) kom ni på tal och hon bad att jag skulle hälsa så gott och tacka för att ni bryr er.

Att er granne ser ut som han gör förstår jag, jag menar se bara på oss, iofs är vi ju inte åttio, men ändå ha,ha,ha. Nej, skämt åsido det beror på generna sägs det. Likväl är det få förunnat, dock tror jag att ni båda ”platsar."

Som alltid slutar jag med kram till alla som vill ha en!


  

 Solen strålar från en molnfri himmel, men jag ser att det blåser så jag längtar inte ut precis.

Den sista veckan har jag besvärats av rethosta (har sådana perioder emellanåt), den har iofs försvunnit som den också brukar, men i dess spår har nu följt en "vanlig" hosta, men luftrören känns inte alls rena, milt uttryckt. Nåväl, detta kan jag ta´, men jag oroar mig nu över att inte kunna få den vaccination mot svininfluensan som är planerad, nu när leveransen av densamma precis anlänt till Halland, den är ju försenad med c:a 3 veckor. Allt går inte "som på räls" om man säger så.

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards