Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Lena - 18 oktober 2009 15:51


Dagens citat el ordspråk:

 

"Ingen är så rå, så hård och full av ondska att ej musiken ändrar hans natur."

Källa: William Shakespeare

 

  Dagens namn: Lukas

 

Lukas är den äldsta namnformen som finns noterad i Sverige, redan 1309 (i helgonlängden finns det sedan 1100-talet). Namnet är grekiskt och härstammar från Lucanos som betyder den som kommer från Luciana, vilket ligger i Syditalien. Det är evangelisten Lukas, som var läkare till yrket, som hedras med en plats i almanackan. I dag tillhör namnet ett av de 50 vanligaste tilltalsnamnen bland de yngsta. Antalet namnbärare är runt 4 700, av dessa har omkring 3 600 det som tilltalsnamn. Grattis kan vi säga till bland andra mannen bakom filmerna ”Fucking Åmål” och ”Tillsammans”, regissören Lukas Moodysson!  


























Till dotter, svärson, bror och svägerska för uppmuntrande och kärleksfulla ord ang. gårdagens smärtor. Mår idag mycket, mycket bättre, och även om jag inte känner mig riktigt 100, så ser jag iaf ut som 100.  





Efter värktabletter och sömn i går em vaknade jag och hade lyckats bli av med huvudvärken, så nu var det bara "one more to go".

TV, som vanligt orkade jag iaf med att titta på under kvällen. Blev lite besviken på Oldsbergs upplägg av sin sista gäst Sissela Kyle. Jag tycker mycket om henne men igår var programmet lite "mesigt" tycker jag, eller var det jag som var svårflörtad kanske? ;-)

Här hennes enastående imitation av Regina Lund...http://www.youtube.com/watch?v=GWlQuA4oEiQ


Såg även Robins där "Svenska Hollywoodfruar" parodierades och där fick jag mitt lystmäte och skrattade gott åt...

http://www.youtube.com/watch?v=LrBeBYQTSfo Del 1

http://www.youtube.com/watch?v=P6hxdgmndag Del 2

Nu efter god middag och en lugn stund här framför datorn slutar jag blogga för dagen, ska nu se på webb-tv, jag får ju inte missa något av det som förgyller min tillvaro. Kyss

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards