Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Lena - 20 oktober 2009 14:11

Dagens citat el ordspråk:

 

"Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet."

  Källa: Lord Asquith

 

 Dagens namn: Sibylla

Sibylla är ett latinskt namn som betyder sierska, efter en berömd antik grekisk sierska. Namnet infördes i almanackan 1934 efter att prins Gustaf Adolf, nuvarande kungens far, gift sig med prinsessan Sibylla. Efter det att Sibylla slagit ut Kasper från 20 oktober fick namnet också ett litet uppsving som varade fram till 1950-talet. Men sedan dess har namnet minskat rejält i popularitet. Antalet namnbärare är runt 1 200, av dessa har knappt 200 det som tilltalsnamn.


  


Så var det städdag och vår A kom och gjorde rent hus som vanligt. Men innan dess hade jag en pärs kan jag berätta...detta bara för att jag direkt efter uppstigningen måste gå ut i badrummet och göra mig lite presentabel, jag sa till R "att jag trodde min sista stund var kommen", jag var helt utmattad, kanske var det för att morgonmedicinen inte hunnit få någon effekt eller så är det något annat som är anledningen, men f***n, så hemskt det är när paniken kommer krypande och jag inte kan göra nååågonting för att det ska kännas bättre...utan bara vänta, varje sekund känns då som en hel eeevighet.

Men nu sitter jag här, A har åkt, och det känns ok igen, iofs får jag vänta tills i morgon (p.g.a. bristande ork) med att ta mig runt i huset och korrigera det som inte står som det ska, i mitt tycke...sjukt...jajamen, men jag är van, och har t.o.m accepterat min reaktion, för den sjukdomen är jag född med, den kallas visst pedanteri. =D

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards