Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Lena - 22 oktober 2009 16:28


Dagens citat el ordspråk:

 

"För den late är det fest alla dagar."

 Källa: Turkiskt ordspråk


Dagens namn: Marika, Marita

Marika är en tysk dimunitivform för Maria som antingen betyder den upphöjda, barn av våra önskningar eller hav av bitterhet. Namnet har använts i Sverige sedan mitten av 1800-talet. Antalet namnbärare är runt 5 700, av dessa har runt 3 400 det som tilltalsnamn. Vi kan i dag gratulera bland andra skådespelarna Marika Lindström och Marika Lagercrantz.


Marita är en spansk form för Maria med samma betydelser. Det blev riktigt populärt under 1960- och 1970-talen. Antalet namnbärare är runt 18 400, av dessa har omkring 9 100 det som tilltalsnamn.



Till IM och A

Blir så innerligt glad över det slösande berömmet ang mitt bloggande. Nu vet jag att jag inte förmedlar ett falskt intryck, tänk så lätt det skulle kunna vara att gömma sig bakom en fasad som inte alls stämde, men det har jag alltså enligt dig IM undgått. Fast å andra sidan kanske det skulle varit skönt att få vara någon annan ibland… tänk att få vara en frisk, vacker, glad, lycklig, rik och avundsvärd kvinna i sina bästa år, men vad 17, när jag tänker efter så är det så jag känner mig (ibland iaf) frånsett min sjukdom då förstås.

Anna Blomberg heter komikern, född i Göteborg, som gestaltar ”Hollwoodfruarna”, och visst är hon bra.


Till J

Har framfört ”grattiset till faren” och han bugar och tackar, sedan han först skojat till det med "har jag vunnit nu igen". Själv tackar jag dig också, detta för att du är en av mina trognaste ”kommentatorer.”


 

Igår, innan R körde ner för att köpa ett par saker i H-åker så gick han till brevlådan för att hämta Se & Hör...men den låg inte där som den brukar på onsdagar, så jag blev "snuvad" på veckans skvaller, vilket jag planerat att gå och lägga mig och läsa om. Men tolerant och snäll som jag är satte jag mitt hopp till att få tidningen idag i stället, men nej, inte låg där nå´n tidning i lådan i dag heller...så vad skulle jag göra nu tro? Efter lite tankemöda så gick jag in på tidningens hemsida, gjorde ett par klickande och kom in på min prenumeration där jag upptäckte att den upphörde den 14 okt! Blev både snopen och förbannad, varför har de inte skickat mig en påminnelse om att förlänga prenumerationen?!?!? Egentligen blev jag så arg att jag övervägde att strunta i att prenumerera vidare på tidningen, men se´n tänkte jag att det drabbar ju bara mig själv, så därför har jag nu gjort en ny, men innan det flyter som det ska får jag köpa två lösnummer. Det både kostar och frestar på att hålla sig uppdaterad i skvallerpressen vill jag lova. =D


~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards