Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Lena - 5 november 2009 20:45

 

Till dig Lars...

Först vill jag tacka dig käre svärson för ditt engagemang och dina ord!

Och när sedan R fått de röngenundersökningar han erbjöds igår vid sitt läkarbesök utförda så kommer jag att be om din hjälp att sätta in den stora övertalningsstöten för att kanske få R att beställa tid hos den pärla till läkare du hittat. Bara så du vet! =D

  

Skål & Stort och innerligt tack även till er Ing-Marie & Anders!

Vi har väl alltid haft bra kontakt men nu sedan jag börjat blogga har den blivit tätare än tidigare. Och vem är anledningen till detta då...jo, det är du kära IM, så än en gång tack för att du låter A ta del av det jag ritar och berättar och ibland gnäller över. Han är ju inte direkt vän med datorn, lindrigt uttryckt.Flört

Sedan stämmer ordspråket än en gång..."det är inte alltid den största som orkar mest", men ni får väl skaffa en hund till som klarar A:s tempo. *Skratt*

Visst är Jessica underbar och du...vi är båda också otroligt lättrörda och våra tårar rinner ofta antingen av sorg men lika ofta i glädje. Men då det renar att få gråta ut så störs vi inte, utan gläds över att vara känslomänniskor, eller hur?



Av Lena - 5 november 2009 13:21

Dagens citat el ordspråk:

 

"I Amerika regerar presidenten, men journalisterna har makten."

Källa: Oscar Wilde


 Dagens namn: Eugen, Eugenia


Eugen kommer närmast från Frankrike men dess ursprung är grekiskt och betyder den lyckligt födde. Eugen har funnits i almanackan sedan 1828 då den blivande Karl XV döptes till Carl Ludvig Eugen. Namnet blev känt och populärt genom en annan kunglig person, målarprinsen Eugen. Namnet var som populärast tiden därefter och fram till början av förra seklet. Antalet namnbärare är runt 3 300, av dessa har knappt 200 det som tilltalsnamn. Spionen Stig Bergling bytte namn till Eugen Sandberg innan han rymde från fängelset och landet. I dag, efter att ha kommit tillbaka och fått amnesti, kallar han sig Stig Svante Eugén Sydholt.


Eugenia är en feminin form av Eugen med samma betydelse. Namnet har använts i Sverige sedan mitten av 1700-talet och kom in i almanackan 1812, alltså före Eugen, genom Oscar I:s dotter som hette Josefina Eugenia. Det är mycket ovanligt i dag. Antalet namnbärare är runt 3 500, av dessa har knappt 300 det som tilltalsnamn.


  

Klicka på bilden så visar den vad jag vill förmedla...en kärlekspendel


Till dig Nina...din kommentar var vad jag behövde efter gårdagen då inget gladde mig precis, att ni i Malmö har plats för mig/oss i era tankar känns sååå fint!

Puss & kram till både dig och Adri och ha det jättebra i London till helgen era "gottegrisar".

PS. Hedra den som hedras bör, det är faktiskt Jessica som är "Bellafotograf"


  


Nu har jag sedan länge läst och förundrats över diskussionen om man ska vaccinera sig eller ej mot svininfluensan. Det har aldrig funnits någon tvekan ifrån min sida om hur jag ska göra, det är klart att en vaccination och dess eventuella biverkningar är att föredra framför att bli riktigt, riktigt sjuk och i vissa fall dödligt sjuk.

Om det går att undvika så är det givet att valet då blir en (el två, el fler) vaccination(er).

Vad som förbryllar och gör mig tveksam är att det inte tycks finnas några entydiga regler (efter så här lång tid) för hur och vilka och i vilken turordning vaccinationerna ska ges. Själv är jag ju i den situationen att jag sedan c:a tre veckor, då jag pratade med vår distriktsköterska, bara väntar på att få min dos, men läser ena dagen att nu ska vaccineringen starta med den och den gruppen, och dagen efter läser jag att vaccinet är slut och nästa sändning är försenad. Detta har upprepats gång på gång så nu vet jag varken ut eller in, vilken grupp som står i tur, om det finns vaccin eller när nästa sändning kommer eller hur många doser som krävs. Vet någon detta tro??? 


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards