Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Lena - 6 november 2009 19:07

   

Tack för kommentaren Love, den värmde verkligen!

Jag ser fram emot att läsa allt vad du skrivit också, och håll med om att det nog var ödet som styrde då jag hittade till dig via slumpgeneratorn. Senare i kväll, efter en del TV-tittande ska jag hälsa på hos dig igen, och lära känna dig bättre, vilket jag ser fram emot. Jag brukar sitta här framför datorn om inte hela nätterna så i alla fall nästan. =)


Till dig älskade dotter!

Du som delar min/vår ilska över det cyniska uttalandet om att det inte är något att göra åt orättvisan som råder ang vem som ska få det vaccin som finns, och över personen som intervjuades på SVT i morse som sa att det är en samvetsfråga...vadå, samvetsfråga, det verkar då inte vara något som de bestämmande är utrustade med tycker jag. Nu orkar jag inte med att tänka på dem längre...det tär på humöret.


Som du antog så har jag lärt av den bästa ja, *fniss* och jag förstod allt att du syftade på dig själv, och jag tackar faktiskt för lektionen i vett och etikett då det gäller integritet på nätet.

Av Lena - 6 november 2009 10:15

Dagens citat el ordspråk:

 

"Ingen är profet i sitt eget land."

Källa: Bibeln

 

 Dagens namn: Gustav Adolf


Idag den 6 november är det Gustav Adolfsdagen och allmän flaggdag (se nedan!).


Gustav Adolf har namnsdag i dag till minne av Gustav II Adolf som stupade detta datum i dimman i Lützen 1632. Tidigare var det här ett slags nationaldag, och på kaserngårdarna samlades soldaterna för att hylla hjältekonungen. Men efter 1900-talets världskrig har Gustav II Adolfs bedrifter i fält inte längre ansetts så viktiga. Möjligheten finns dock att avnjuta en Gustav Adolf bakelse i marsipan, formad som kungens ädla profil på något konditori. Gustav har annars namnsdag den 6 juni och Adolf den 23 juni. Gustav betyder göternas stöd medan Adolf betyder ädel varg eller ädel kämpe. Förutom Gustav II Adolf har vi haft två andra kungar med detta namn, Gustav IV Adolf och Gustaf VI Adolf. Nuvarande kungens far, som dog ung i en flygolycka, var också döpt till Gustaf Adolf. I dag finns det bara 5 personer som har Gustav Adolf som tilltalsnamn. Å andra sidan finns det runt 73 800 Gustav respektive omkring 5 600 Adolf i landet.


   Tusenfalt snälla Susanne för berömmet av min blogg och faktiskt också för din ilska å våra vägnar eftersom vi nonchalerats i vaccinationskön! Nu fattar jag varför vi inte fått våra sprutor, inte konstigt alls när det går till som du beskrev, f***n också, vem kan man lita på egentligen, jag har ju varit säker på att vi tillhörde riskgruppen och därmed då också den prioriterade grupp som skulle vara bland de första att få vaccin, men hej vad jag bedrog mig.

Jag önskar dig allt gott och kram på dig!


  

Vill bara tala om att jag fortsättningsvis kommer att skriva ut era namn i samband med att jag tackar för era kommentarer, om ni undertecknat med namn givetvis. Har ni några invändningar så låt mig få veta det, tack!


  


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards