Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Lena - 17 november 2009 17:15

Dagens citat el ordspråk:

 

"Det är lättare att lura många än en ensam."

Källa: Herodotos


Dagens namn: Naemi, Naima


Naemi är samma namn som Naimi och båda härstammar från hebreiskans Naomi som betyder behag. Namnet kommer närmast från England. Kring sekelskiftet och fram till 1920-talet var det ganska vanligt, framför allt på västkusten. I dag är Naemi mycket ovanligt. I dag finns det runt 2 000 som lystrar till Naemi, av dessa har knappt 600 det som tilltalsnamn.


Naima var en av nykomlingarna i 2001 års namnlängd. Namnet togs in för att det passar bra tillsammans med Naemi som är ursprunget till Naima. Konditorerna och blomsterhandlarna kommer inte att jubla över innovationen för antalet namnbärare är inte mer än drygt 900. Av dessa har runt 600 det som tilltalsnamn. Under de senaste åren har dock lite fler barn fått Naima som förnamn. Under några år har det i varje fall varit ett av de 300 vanligaste flicknamnen.


  


Till Lars, som du säkert redan hört ringde jag så fort jag såg din kommentar, och fick hjälp av Jessica med SMS:et. Här går det undan vill jag lova, jag hann knappt reta mig på reklamen förrän den försvann…hurra, va’ vi e’ bra!


     


Till Ing-Marie, härligt att jag kunde ge dig en rolig stund innan du körde till jobbet. Jag är full av beundran över Annas parodier och jag tycker att hennes Maud var ”obetalbar” alltså. =D

Vidare har ju vi i Sverige ofta tagit efter USA på gott och ont, men då det gäller gårdagens ämne så vore det ett bra initiativ att ta efter, det vet alla vi som varit med och kan jämföra då och nu.

Hoppas natten varit bra och att du fått sova så sött under dagen!

Kram till dig liksom till broder Anders å Bella!


  


Till Love, Vilken fin formulering om mina ljus i tillvaron och våra diamanter till barn, lättrörd som jag är så fick jag en liten tår i ögonvrån.

Hoppas att du fortfarande klarat dig undan några biverkningar efter vaccinationen, för då kanske du nu har ett rent hem eftersom dina planer för dagen var just att ”feja och greja”. Men som du skrev så tänker du inte jäkta, och ”skiten” springer banne mig ingenstans. Beundransvärt att du kan bestämma dig för att inte känna någon press, själv sitter jag här i min skrivbordsstol eller kan faktiskt t.o.m ligga i sängen och stressa upp mig över vad som ska göras…och numera också vem jag ska be att göra det. :D


  


Inte för att någon kanske har reagarat över i vilken ordning jag tackar för era kommentarer, men jag vill  ändå tydliggöra och säga att jag svarar eftersom de kommit in alltså...först till kvarn...


Tidigare i dag har jag varit så svullen i mina vader och fötter och känt mig extra "tungandad" så jag kände att det var nog bäst att antingen gå och lägga mig eller ta dessa jäkla vettendrivande kapslar som får mig att om inte "springa som en tätting", så i alla fall nödgas gå på "toa" c:a en gång i ½-timman...och vem f***n orkar med det? Inte jag...idag iaf, nåväl, jag valde sängläge och nu ser i alla fall ben och fötter nästan normala ut igen, dock har jag lovat mig själv att imorgon ska jag inte slarva utan ta mina kapslar då jag vaknar. Trots allt så är ju reaktionen över efter några timmar, men det känns som om de vore betydligt fler faktiskt.


Här nedan är det liv och rörelse minsann...


http://www.youtube.com/watch?v=0wc3sqSJQO8


~ Lena ~





Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards