Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Lena - 21 november 2009 03:15

Ingen skönsång, men charmigt och roligt tycker jag =D


Eftersom jag är som jag är...otålig om jag inte "fattar" på stört... så har jag tidigare inte försökt att bädda in klipp från YouTube för att jag trodde/tyckte det verkade svårt och därför har jag nöjt mig med en länk i bloggen och det fungerar ju precis lika bra, men går det att bädda in så SKA det bäddas in.

Och så var det så lätt, nemas problemas! Förvånad


  


Idag är det seeegt minsann för då jag precis skulle lägga mig efter nattens övningar så fastnade jag på YouTube. Jag lyssnade och tittade länge där, och då menar jag länge, har sedan sovit hela dagen. Inte konstigt att jag inte har något att skriva om, jag menar, jag sov gott och drömlöst, jag hade ju kunnat berätta om vad jag drömt annars.   


Nu kom jag på något...jag provprenumererade på en tidning där jag först fick en sjal som välkomstpresent, den var i cerise toner. Som en liten uppskattning gav jag den till dotter kär. Efter några dagar kom det ett meddelande från förlaget om att sjalen torrfällde och att de skulle skicka en ny. Den kom och visade sig vara i grå/svart med inslag av guld, och såklart fick J även den, hon hade tidigare hunnit använda den första sjalen utan att den fällt, nåväl så bra, då fick hon två. =D

För ett par dagar sedan låg det en vackert reliefmönstrad stor duk i rött i postlådan, paketet var adresserat till mig men avsändare saknas.

Är det tomten tro som redan hälsat på?


~ Lena ~






Av Lena - 21 november 2009 01:45

Dagens citat el ordspråk: 

 

"Folkets väl min högsta lag."

Källa: Karl XIII:s valspråk

 

 Dagens namn: Helga, Olga


Helga är ett fornnordiskt namn och en feminin form av Helge som antingen betyder helig eller lyckosam. Namnet blev populärt genom en isländsk saga om Helga den fagra. Helga var vanligt under tidig medeltid men ersattes under 1500-talet av Helja. I början av 1800-talet kom Helga åter till heders inom adeln och namnet spred sig därefter till alla samhällsklasser. I almanackan har namnet funnits sedan 1901. Antalet namnbärare är runt 7 000, av dessa har omkring 4 000 det som tilltalsnamn.


Olga är en rysk form för Helga med samma betydelser. Namnet har varit bruk i Sverige sedan mitten av 1800-talet. Den mest kända Olga är också ryska (se vitryska), gymnastikstjärnan på 1970-talet Olga Korbut med smeknamnet ”Sparven från Minsk”. Antalet namnbärare är runt 6 300, av dessa har omkring 3 800 det som tillnamn.


  

Till Margit!

Jag har varit inne på din blogg, läst, tittat på alla bilder och också skrivit en kommentar. Det var då för väl att du fick ordning på allt igen!

Såg att du läst en kommentar av mig hos Love och visst är det mycket som är annorlunda idag...både på gott och ont, men ibland sitter någon annan vid rodret, så det är bara att följa med.


Tack också för senare kommentarer! Denne Gheorghe Zamfir och hans underbara spel på panflöjt har också fått mig att njuta verkligen...och jag som inte hade hört talas om honom förrän Love skrev om honom.


Tur att du klarade dig bra trots din trötthet...men ta' varning av hur det kändes vännen!

Det låter mycket bättre med 10-nätters vak tycker jag och just så arbetade jag under mina år på natten, då hann jag med allt jag ville, och behövde alltså inte stressa eller jaga ihjäl mig.


  

Till Nattens barn *ler*!

Jodå, kvällen blev bra efter tabletter och vila. Men så långt som till ett glas vin kom jag inte, det är mycket sällan jag dricker vin numera, det får mig tyvärr att bli mera andfådd än jag redan är så det är bara nå´n gång emellanåt då jag riktigt längtar efter mitt älskade danska ”Kirsberry”, vilket jag nu blev sugen på, det är nästan så att jag tror jag måste be någon köpa en flaska eller två, så jag kan ta en liiiten slurk då och då, det vet jag att andningen klarar. =D


Som alla intresserade nu vet blev det Reza som åkte ut från "Idolgänget" i går. Hurra, vår Tove är kvar!!!


Vi har det precis som ni då det gäller både TV:n och datorn och denne mannens datoranvändande inskränker sig enbart till att lägga patienser. För övrigt är det sport och gamla västernfilmer som fångar hans intresse på TV, "Clintan" är en av favoriterna nja, lite mer är det väl, men inte är det mycket. Jag däremot ser en himla massa på både det ena och det andra forumet...jag vill ju försöka hänga med *skratt*.


  

Till Irja!

Den lyckan var kortvarig...solen hann aldrig blända mig som du undrade *skratt*, den hade nog börjat sin julrusch för den försvann och hade inte tid att stanna. =D Jag skrev i din blogg i natt så jag nöjer mig därför med dessa rader här och nu. Värken i ryggen känns bättre, tack, men nu har jag faktiskt träsmak för att jag suttit för länge här vid datorn (som vanligt).


  


Vad är det NU som händer i natten, för plötsligt kan jag inte få bloggen att visas i fullbredd eller jo, det kan jag men jag kan inte få den att behålla bredden om jag t.ex, sparar inlägget och går härifrån. Måste alltså ställa om den igen då jag kommer tillbaka. Hade R varit vaken och jag skulle ha undrat högt över fenomenet hade han sagt "fråga inte mig, det måste vara något elektroniskt". Och när jag sitter här och försöker klicka än här och än där så är jag benägen att hålla med, för inget jag gjort har löst problemet...har någon något tips?


Ytterligare ett inlägg följer lite senare under dagen...


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards