Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Lena - 22 november 2009 17:45




Västra Frölunda-kille som dottern lyssnat på i flera år som nu svärsonen också upptäckt - då måste ju den gamla också bilda sig en uppfattning =D

Inte riktigt min smak, men ovanstående klipp tyckte jag om.




När jag var på YouTube hittade jag, som av en händelse, (fniss) en av mina favoriter som jag kontrar med...gammal kärlek rostar aldrig vet ni!

DET tvivlar jag aldrig på!



Får rysningar av den här låten, den är så vacker tycker jag.




Den här låten gråter jag till varje gång som jag lyssnar, men jag kände ändå idag att jag ville lägga in den i bloggen.

~ Lena ~

Av Lena - 22 november 2009 16:13


Dagens citat el ordspråk:

 

"På sina fiender hämnas man bäst genom att bli bättre än de."

Källa: Diogenes   


 Dagens namn: Cecilia, Sissela


Cecilia, är ett kvinnonamn av latinskt ursprung (Caecilia). Ursprungligen bars det av kvinnliga medlemmar av den romerska släkten Caecilius. Namnet betyder "den blinda". 31 december 2004 fanns total 62411 personer i Sverige med namnet Cecilia varav 22666 med det som tilltalsnamn.

År 2003 fick 688 flickor namnet, varav 79 fick det som tilltalsnamn.


Sissela, är en försvenskad variant av Cecilia. I den svenska almanackan kom namnet in så sent som år 2001. Namnet är alltså en ganska ny företeelse och det är fortfarande ganska ovanligt totalt räknat. 31 december 2004 fanns det totalt 159 personer i Sverige med namnet Sissela varav 103 med det som tilltalsnamn.

År 2003 fick 3 flickor namnet, varav 2 fick det som tilltalsnamn.


  


Till Jessica för kommentarerna och löftet!

Du är då för snäll…jag ser fram emot besöket! Nja, rosenknopp vet jag förstås inte, min blomning är nog över tror jag ***skratt***.

  


Till Love som jag håller med om att det är roligare att ge än att få klappar och presenter.


Vad beträffar Olof Svedelid så kan jag ärligt talat inte säga om jag läst honom eller ej. Men filmatiseringen av en del av hans böcker vet jag att jag sett. Det är helt otroligt egentligen, så många böcker som han skrivit. Men jag har så mycket böcker att vi inte får plats här själva snart, här är böcker överallt där de går att ställa dem, förutom bokhyllan i vardagsrummet som slukar en hel del så har vi köpt till ”Billybokhyllor” då platsen tagit slut som placerats i tre andra rum och t.o.m i en sekretärs överskåp med glasdörrar i sovrummet står det böcker. Den bok du rekommenderar verkar intressant då jag bl.a tycker om att läsa om gamla tider. Jag läser egentligen med förtjusning ALLT, frånsett reseskildringar. Och jag HAR faktiskt läst alla mina böcker, men vissa kommer jag inte ihåg förrän jag får dem framför ögonen en andra gång. En del kan jag då  läsa ytterligare en gång.

  

Till Skomakar Lisa

Självklart får du länka till mig, det är en ära! Och jag gör detsamma. =D


  


Nu har jag äntligen bestämt mig!!!

Jag har sedan länge funderat på det här med kommentarer och hur jag ska hantera dem. De gör mig fantastiskt glad och värmer mitt hjärta, därför har jag också öppet velat visa alla min uppskattning med några personliga rader! Men i fortsättningen kommer jag alltså bara att visa mitt tack för kommentarerna med en bild och skriva vem jag vill tacka. Mina svar på dessa era kommentarer kommer jag att lämna i era respektive bloggar eller kanske ibland besvara i min egen "kommentar-funktion", beroende på hur jag mår, orkar och kan.


För dagen finns det dock någon, läs svägerska IM och broder A som inte bloggar, men brukar hälsa på, läsa och kommentera, och självklart visar jag då som tidigare mitt tack och min uppskattning och svarar här i bloggen.

Ni vet och känner väl att ni är värdefulla för mig!!!   


~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards