Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Lena - 23 november 2009 14:21

 

Dagens citat el ordspråk:

"Om bara ålderdomen kunde vara stark - och ungdomen klok."

Källa: Martin Luther King Jr.


 Dagens namn: Klemens


Klemens kommer av latinets clemens som betyder mild, överseende. Namnet kom in i den medeltida kalendern på den 23 november genom helgonpåven Clemens I som dog denna dag. Han var påve åren 92-101 och var den tredje påven efter Petrus. Clemens är skyddshelgon för stenhuggare, marmorarbetare och hattmakare. Under medeltiden var namnet mycket vanligt men i dag heter bara runt 500 svenskar Klemens. Av dessa är det bara lite mer än 100 som har det som tilltalsnamn. Fördelningen mellan stavningarna Klemens och Clemens är nästan helt jämt fördelad, med en liten övervikt på den sistnämnda.


  


Till Love, Margit, Charlotte, Jessica, Skomakar Lisa & Irja för era kommentarer!


  


Precis när jag kommit hit i dagens inlägg ringde telefonen...det var L, en släkting och vän, och eftersom vi inte pratar med varandra varje dag, eller ens varje vecka, blev det ett långt samtal (som vanligt), det hade hänt ganska mycket i hennes liv som hon ville berätta om, hon älskar att prata, och jag att lyssna på henne, därför var vi inte klara förrän det gått drygt 1½ timma.


Eftersom jag haft ett annat telefonsamtal jag tänkt jag skulle ringa i flera dagar, så kom jag mig äntligen för att ringa det idag när jag ändå var i "telefonpratartagen".

Det var till kusin C i Hgb för att höra om acklimatiseringen för kära

moster I pågått som det börjat på sjukhemmet hon flyttat till. Frånsett att moster är mycket trött och inte vill sitta uppe i rullstol tre gånger/dag berättade C att hon efter samtal med personalen kommit överens med dem om att moster i fortsättningen bara ska behöva sitta uppe vid lunch.

Vidare har C börjat tömma föräldrarnas lägenhet tillsammans med sin bror L, de tar med sig en del, och eftersom L har plats och möjlighet att förvara det som de för dagen inte vet om de ska ha kvar eller ej så ska det väl snart bli aktuellt för dem att kunna annonsera ut lägenheten till försäljning.


Detta får mig att tänka på hur smidigt allt gick då vi gjorde samma sak med pappas lägenhet. Till allra största delen tack vare dig älskade broder A, som väl än idag (efter 8 år) har lokalerna i ditt hus fyllda med mammas o pappas saker...


~ Lena ~


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards