Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Lena - 26 november 2009 18:31

 

Dagens citat el ordspråk:

"Jag var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig..."

Källa: Sven Melander


 Dagens namn: Linus


Linus kommer från latinet men kan möjligen ha grekiskt ursprung och betyder den med det linfärgade håret. Namnet hade en popularitetstopp vid sekelskiftet men plockades ändå bort från almanackan till 1901. När de flesta almanackor fick tre namn varje dag återkom Linus, men först inte på sin ursprungliga plats i dag, utan på den 20 januari. Namnet blev etablerat tidigt, vilket berodde på att Roms andre påve, en god vän till Paulus, hette Linus. Under större delen av 1900-talet har Linus varit i stort sett bortglömt men återkom på 1970-talet. I dag tillhör det ett av 20 vanligaste namnen, i varje fall i Sydsverige. Antalet namnbärare är 15 900, av dessa har omkring 12 700 det som tilltalsnamn.


  

Till Margit & Stinalill för gårdagens kommentarer!


     


Blev väckt 10:30 av att telefonen ringde och eftersom jag inte stängt av datorn då jag gick och la mig i natt så fungerade inte den telefon jag har på min sida sängen, så det blev R som fick svara. Det visade sig iofs vara till mig...syrgassköterskan A från SU, som vi nästan bor granne med, hon frågade om hon kunde komma förbi och ta ett blodgasprov i em.

När hon sedan kom hade hon en ny apparat med sig som hon själv kunde avläsa (såg ut som en dator i miniatyr) och hon slapp alltså åka in till SU för att få svar på provet.

Hon tipsade om ett nytt (iaf för mig) hjälpmedel för att träna andningen som heter BA-Tube. Tidigare har jag ju blåst i en vattenfylld flaska för denna träning, men det här nya träningsredskapet är så litet och smidigt att den ryms i en ficka sa A.  

Den måste jag pröva, och då R ska till apoteket i morgon ska han få köpa den.


Har lagt en order för att få varor i morgon också...det var inte helt problemfritt, jag har ett konto hos Matservice som jag satt in pengar på men då det fattades 120:- så försökte jag med det ena bankkortet efter det andra utan att lyckas betala denna mellanskillnad. Inte förrän jag strök några varor så "flöt det på", så nu har jag bara några kronor kvar på kontot, men det får bli någon annan dags uppgift att fylla på det igen.


Upptäckte att vi fått en hel "drös" med Smiley´s i bloggen idag + ett smidigt sätt att klistra in från t.ex YouTube  Härligt!!!

~ Lena ~






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards