Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Lena - 29 november 2009 12:33

 

Dagens citat el ordspråk:

"Barnen av idag är tyranner. De säger emot sina föräldrar, glufsar i sig maten, och tyranniserar sina lärare."

Källa: Sokrates


 Dagens namn: Sune


Sune är ett mansnamn med svenskt ursprung. Bildat av fornsvenska sun - "son". Namnet infördes i almanackan 1901 mycket p.g.a sin fornnordiska prägel, och var som mest populärt från 1930-talet till början av 1950-talet. 31 december 2004 fanns det totalt 15811 personer i Sverige med namnet Sune varav 7229 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 32 pojkar namnet, varav 32 fick det som tilltalsnamn.


   Till Love & Skomakar Lisa för lördags + söndagskommentarer samt till Camilla H och Irja för era nattliga hälsningar!

 

 

   

Önskar er alla en trevlig 1:a advent!

  

Kunde ostört sova (utan kramp) till kl 11.30, så det gjorde jag tacksamt.

Gjorde sedan en beställning till apoteket, där mitt högkostnadsskydd f.ö bara gäller december månad ut, men när jag behöver fylla på förrådet så brukar jag efter bara ett par inköp nå 1800-gränsen igen...det är dyrt att vara sjuk. =D

Tur att subventioneringen finns annars hade det blivit jättedyrt.   

 

Därefter beställde jag ett par böcker ur månadens "Bokspegel" från Bonniers bokklubb. Jag har tidigare bestämt mig för att INTE köpa till fler böcker, förrän jag läst traven som ligger på mitt sängbord, utan nöja mig med månadens utvalda bok, men denna gången måste jag göra ett aktivt val eftersom det var "Mordets praktik" av Kerstin Ekman och henne har jag valt bort för många år sedan. Kanske borde jag ge henne en ny chans...men inte just nu känner jag.

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards