Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Lena - 5 december 2009 16:07


 

Dagens citat el ordspråk:  

"Det krävs goda byråkrater för att hålla en välorganiserad ineffektivitet igång.”

Källa: Henrik Tikkanen


 Dagens namn: Sven


Sven är ett fornnordiskt namn som återfinns på runstenar i formen Suain som troligen betyder yngling. Namnet har sedan dess alltid varit vanligt hos oss, tänk bara på alla Svenssons i vårt land. Trots populariteten kom namnet inte i almanackan förrän 1901. Sven är fortfarande ett vanligt förnamn men bland de yngsta ganska ovanligt som tilltalsnamn. Antalet namnbärare är runt 134 500, av dessa har omkring 67 600 det som tilltalsnamn. Tro det eller ej, några av namnbärarna är faktiskt kvinnor, närmare bestämt 14 stycken. Två kända Sven är den framlidne filmfotografen Sven Nykvist, bland annat känd som fotograf till Ingmar Bergman och Woody Allen, och författaren Sven Lindqvist.


  


För era kommentarer igår & idag, Skomakar Lisa, Irja, Yvonne, Margit och Stina - alla lika uppskattade av mig. =D


Hur jag än letar så hittar jag ingenting som jag kan skriva om idag!

Så det jag då jag började  blogga genast förstod var att jag måste ha ett stående inslag just vid så'na här tillfällen...ordspråk, citat o namn är ju alltid intressant oavsett vad jag har att säga eller ej. 

Och idag kom det alltså till användning. Hoppas på bättre fantasi i morgon och på återhörande då. =D

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards