Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Lika kass idag *snyft*

Av Lena - 30 december 2009 00:23

   

 

Dagens citat el ordspråk:

"Tron är svekets moder."

Källa: Engelskt talesätt


 Dagens namn: Abel, Set

 

Abel är liksom så många andra namn vid tidsperioden runt jul av hebreiskt ursprung. Det råder delade meningar om vad namnet betyder. Enligt vissa är ursprunget det hebreiska Hebel, betydelsen blir då vindfläkt. Enligt andra skulle Abel helt enkelt betyda son. Det var Bibelns Abel, Adam och Evas andra son som dödades av sin storebroder Kain. Inte många svenskar heter Abel numera, bara drygt 300 stycken, och av dessa har runt 150 det som tilltalsnamn. Abel firades fram till 2001 den 29 december.


Set el Seth är också hebreiskt och betyder telning eller rotskott, men har också tolkats som ersättaren. Set var enligt Bibeln Adams och Evas tredje son, alltså Kain och Abels lillebror. Namnet har använts sedan 1400-talet, men speciellt vanligt har det aldrig varit. Antalet namnbärare är runt 1 000, av dessa har omkring 600 det som tilltalsnamn. Set firades liksom Abel, fram till 2001 den 29 december.


  



Till Love, Yvonne R & Skomakar Lisa x 2 för kärkomna kommentarer !!!

 

  

 

Vill bara berätta att jag mår mycket dåligt psykiskt...amatörpsykologen i mig kopplar samman mitt mående nu med att jag ramlade tidigare i månaden... (anledningen till det har jag ju skrivit om), men jag har nog befunnit mig i ett sorts chocktillstånd sedan dess och nu när jag märker hur mycket sämre jag är efter den händelsen så kan jag inte "greppa det" på rätt sätt, utan jag känner mig alldeles som om jag ingen väg har kvar att gå, (när jag ORKAR gå vill säga)...jag upplever mig ha prövat alla vägar som finns...men på något sätt måste jag ju försöka övervinna även detta och om möjligt ta mig ur denna handlingsförlamning...eller inte ?!?!? Förvirrat...det är det minsta man kan säga, men dock en liten förklaring så att ni som bryr er vet. Ska försöka hitta "gnistan" igen, men det kan ta sin tid =D.

 

  

 

ÖNSKAR ALLA ETT GOTT SLUT PÅ ÅR 2009 !!!

 

~ Lena ~   

 

 


 
 
Ragnvi

Ragnvi

30 december 2009 07:06

Morning o Gott Nytt År till dig! Nästa år kan bara bli bättre...så måste vi tänka!
Inte ovanligt att man kan må dåligt en tid efter en händelse som du råkade ut för...styrkekramar!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

30 december 2009 07:46

Men käraste Lena .... tänk så det kan knyta sig innanför det yttre. Men jag är inte förvånad. Om man bara kunde hjälpa dig är min tanke förståss men vet att jag bara kan vara en medmänniska och det vill jag så gärna vara. Du får tänka på att jag är inne hos dig flera, flera gånger och kollar läget .... Inte lätt att veta hur man peppar dig när man sitter på andra sidan skärmen men jag tror att du rätt som det är, nog hittar den där lilla, lilla öppningen för att försöka komma ur den här situationen, om du tar det varligt och inte skyndar på. Du får träna dig på att tro och förstå att samma sak inte händer igen när/om du går omkring. Nu är du ju mera observant.
Jag finns när du vill Lena och alla tummar hålles, det vet du. Jag tror också att det löser sig rätt som det är !!!!
Stora kramen från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

30 december 2009 08:33

Älskade mamma, det gör mig ont att du mår så mycket sämre. Jag saknar dessutom "riktiga" inlägg här på din blogg. Hoppas du kan hitta lite gnista och komma igen.
Kram och en klapp på kinden!
// Jessica

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

30 december 2009 13:58

Lena, jag har inga ord som kan hjälpa men i mitt hjärta finns du varje dag, jag vet inte om du kanske behöver prata men någon kunnig för det var en hemsk upplevelse du var med om och det kan nog vara ett trauma som du behöver hjälp med. Bara en tanke, jag vet att du har en underbar dotter och många vänner men ifall du inte orkar så låt inte tiden gå för länge. Ingen ska behöva må som du just nu.
Hoppas solen skiner på dig i dag vännen och ger dig tro hopp o kraft.
Torka tårarna min vän och känn min tanke och kram.
Love.

 
Charlotte

Charlotte

30 december 2009 16:51

Sänder styrkehälsningar från min lilla hörna av världen. Hoppas att du snart mår bra igen och kommer igen. Gott Nytt År som jag tror ska föra allt gott med sig för både dig och oss andra. Kram!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AndersåBellaåIng-Marie

30 december 2009 17:25

Sötaste Du,
Hela familjen tänker på dig och vi vill så gärna att du ska må bättre. Vi hoppas att du är inne i en svacka, och att du efter vila kan komma igen. Under tiden kommer vi sända dig tankar med kärlek och hopp varje dag- it´s all yours cos´you´re worth it, baby// IM

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

30 december 2009 19:45

Kvällsbesök ... Kram till dig !!
Kommer igen imorgon på ett litet besök !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

30 december 2009 21:48

Hej Lena
Hua vad trist att du mår så dåligt. Dock helt förståligt efter bravaden då du ramlade. Jag skickar en liten ängel med kraft och styrka till dig. Jag önskar dig ett gott slut & ett gott nytt år.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards