Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Nyårsafton!

Av Lena - 31 december 2009 01:18


  


  


Dagens citat el ordspråk:

"Kärleken dör sällan av undernäring, men ofta av övermättnad."

Källa: Franskt talesätt

 

 Dagens namn: Sylvester


Sylvester är ett latinskt namn som kommer av ordet silva som betyder skog. Sylvester står alltså för skogsman eller den som lever i skogen. En betydelse som inte passar så illa in på den mest kände Sylvester - amerikanske skådespelaren Sylvester Stallone, varje fall om man har sett honom i ”Rambo”-filmerna. Det är endast Sylvester som har namnsdag i dag och därför brukar ibland nyårsmiddagen kallas Sylvestersupé. Sylvester står i almanackan till minne av påven Silvestro I. Denne blev påve i Rom några månader efter att kejsare Konstantin gjort slut på förföljelserna av de kristna i Romarriket. Silvestro eller Silvester lär enligt legenden varit en tuff typ som bland annat dödade en giftsprutande drake (en symbol för hedendomen) i en grotta genom att använda guds ord. Av tradition står Sylvester, och med det besläktade namn, i alla västvärldens almanackor på årets sista dag. Antalet namnbärare är knappt 400, av dessa har ett åttiotal det som tilltalsnamn. En liten grupp, runt 30 personer stavar namnet Silvester.


  




Så här på årets sista dag vill jag understryka hur mycket era kommentarer betyder för mig...jag är ibland, som igår alldeles överväldigad för all värme jag känner från er alla !!!

Ragnvi, Skomakar-Lisa x 2, Jessica, Love, Charlotte, Anders med familj & Susanne...Tack för att ni finns...ni berikar verkligen mitt liv !!!

  

~ Lena ~

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

31 december 2009 08:02

God morgon kära Lena.
Jaa, nu har vi kommit till sista dagen på detta år. Nu tar jag dej med på resan genom 2010 ... Vi vet inget om den resan men vi ska dela vardagen med varandra ... Många flera bloggisar vill också åka med så jag tror på ett roligt reseår för oss alla. Förhoppningsvis skall vi få många skratt och många aha-upplevelser.
Vila och hämta dina krafter nu .... och glöm inte att jag tänker på dig och hoppas du snart finner gnistan igen.
Kram från mej på nyårsmorgonen och så önskar jag dej ...

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

31 december 2009 08:05

Tryckte fel i halvmörkret och kommentaren åkte iväg innan nyårshälsningen var färdigskrivet ... ja du ser ... här går det undan. Här kommer en ny kram med en ny önskan om:
GOTT NYTT ÅR min vän !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

31 december 2009 10:50

Önskar dig ett härligt och fint nytt 2010

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

31 december 2009 13:17

Tittar in medan jag pausar i förberedelserna för gästerna i kväll. Jag är ganska trött idag och då blir det många pauser .... Förgyller dem med ett besök hos dig !!!
Kram !!!
Nu tar vi de sista stegen på det här året och så önskar vi att vi få må bra/bättre under det nya året !!! I mina tankar är du !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

L

31 december 2009 16:38

Gott nytt år på dig bäste svärmor

 
Ingen bild

AndersåBellaåIng-Marie

31 december 2009 17:34

Käraste Lena,
Vi önskar Dig och Rune ett gott slut på det gamla året, och låt oss hoppas att 2010 blir ett riktigt bra år för oss alla.
Många, många varma kramar/Im

 
stinalill

stinalill

31 december 2009 21:30

Lena, Lena!! Vill bara tala om för dig, att jag vet hur det känns, när livet känns hopplöst och svart. Om du läser min presentation, så får du reda på, att jag gick in i väggen så det osade bränt hösten 1998. Jag kravlade längst nere på på botten länge och väl, såg ingen anledning att stiga upp ur sängen på morron.....

Men - sen kom bättre tider! Jag gick i terapi hos en duktig familjerrådgivare. Grät floder.... Och hittade meningen med livet igen!!

Du kanske ska försöka få kontakt med nå´n kurator eller annat "proffs" och få ur dig din lessenhet och oro du bär inom dig?? Eftersom du inte kan ta dig iväg - borde väl nå´n kunna komma hem till dig? Det KAN faktiskt hjälpa - även om det känns som ett stort steg att ta. Vad har du att förlora på ett försök.....

Tänker mycket på dig och har dig även i tankarna i min tavla, som jag håller på med nu..... Jag önskar dig verkligen ett bättre år 2010!! Ett år då du hittar gnistan igen och känner att livet kan vara rätt fint!!!
Stooor nyårskram till dig från mig!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards