Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Sovdag!!!

Av Lena - 2 januari 2010 16:46

Dagens citat el ordspråk:

"Be om råd, men besluta själv."

Källa: Ukrainskt talesätt


 Dagens namn: Svea

 

Svea var under 1600- och 1700-talen inget namn utan helt enkelt en benämning för Svea Rike, Sverige (jmf. Moder Svea). Namnet betyder helt enkelt det/den svenska. Efter att Tegnér publicerat ”Svea” 1817 blev namnet ganska snart populärt. Sedan 1820-talet har namnet använts och 1901 kom det in i almanackan. Antalet namnbärare är runt 15 000, av dessa har omkring 10 000 det som tilltalsnamn.


  


Till Ragnvi, Skomakar Lisa & Margit för gårdagens kommentarer samt till...

Love x 2, Skomakar Lisa, Jessica, & Stinalill för dagens...ni är guld värda !!!



Har tillbringat hela dagen i sängen...ibland läsande och ibland sovande, inte förrän vid 16-tiden fick hungern mig att stiga upp. =D Mannen köpte ju en stor färdigkokt skinka till jul som tur var för jag älskar skinka och trots att jag nu ätit det sen julafton har jag inte tröttnat...förresten, jag köpte ju också skinka i den varuleverans vi fick dagen innan julafton. Nåväl...nu har jag blivit serverad skinka och rödkål av mannen...här vid datorn så nu mår jag bättre...tänk vad lite mat kan göra *skratt*.


Nu ska jag göra dagens bloggpromenad som jag ser fram emot...kan man inte promenera ute får man göra det inne   eller hur ???


~ Lena ~

 
 
Jessica

Jessica

2 januari 2010 20:15

Å söt är du också när du är ute och går i cyberspace. Hoppas du hittade något kul på din väg.
Kram!

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

2 januari 2010 21:46

Kära vän!
Vilken tur att vi kan promenera till varandra på detta vis.
Skinka ger kraft och är jättegott. Vi tar gärna en skinkmacka till kvällen. Just nu är det kärleksbekymmer som upptar min tid. Barnbarnet har gjort slut och hennes kille är helt förkrossad och jag fösöker trösta. Att bli dumpad gör så fruktansvärt ont och inget kan man göra bara finnas till för honom. Kommer ihåg hur det var, som tur är kommer bättre dagar men just nu lider han så hemskt.
Hoppas dina krafter och glädje är på väg tillbaka.
Tänk vad mycket trevligt vi kan delge varandra under det kommande året. Jag finns för dig i med och motgång glöm aldrig det Lena.
Här kommer kraft i form av en
BAMSEKRAM
Love.

 
stinalill

stinalill

2 januari 2010 22:08

Lena, Lena vännen min!! Får be om ursäkt för min klumpiga kommentar härom sistens.... Att du var såå illa däran i din sjukdom, hade jag inte förstått. Och jag tycker INTE, att du gnäller. Men är det nå´n som har anledning att gnälla, så är det banne mig du!! Och för mig får du gnälla så mycket du behöver - jag kommer att fortsätta läsa din blogg VARJE dag i alla fall. Så det så.

Att du är en varm och go människa, har jag ju märkt och förstått. Att du sen orkat med i alla år, är för mig obegripligt. Men - du har ju förstås inget val..... Vill i alla fall, att du ska veta, att du finns i mina tankar...... Vi får alla hjälpas åt så gott det går.

Mååånga varma kramar till dig min goa vän!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

3 januari 2010 12:33

Ditt ordspråk denna dag är så rätt så rätt ... Visst är det väl sant att det är tryggt att be om råd och lättare att besluta sig om man fått några råd.

Skinka är gott och en extra tusch blir det med rödkål. Det gillar jag ser du.

Du är alltid i mina tankar. Du, liksom jag går bloggpromenader .... Fast jag kan gå så är det lite sytligt att ge sig ut i 20 graders kyla så det får bli som för dig .... promenader mellan vännerna.
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards