Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Söndagsfrid

Av Lena - 10 januari 2010 18:12

    

 

Dagens citat el ordspråk:

"Adam kom först, det gör män alltid."

Källa: Svenskt ordspråk







 

 Dagens namn: Sigurd, Sigbritt

 

Sigurd är ett fornnordiskt namn, bildat av ord som betyder seger och väktare och betyder följaktligen segerns väktare. Sigurd Ring hette en mytisk svensk och dansk kung på 700-talet. Namnet började användas på 1880-talet och kom in i almanackan 1901. Antalet namnbärare är runt 8 000, av dessa har omkring 1 300 det som tilltalsnamn.


Sigbritt är ett danskt namn som är sammansatt av två ord för seger och ljus. Det kom till Sverige via Danmark i början av 1900-talet. Sigbritt var mor till Kristian tyranns (den gode kallad i Danmark) stora kärlek Dyveke. Sigbritt var ganska populärt på 1920- och 1930-talen, men är i dag mycket ovanligt. Antalet är runt 2 000, av dessa har omkring 1 100 det som tilltalsnamn.


  


 

Till Love, Irja & Yvonne K för era alltid lika välkomna kommentarer !!!

 

~ Lena ~

  

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

10 januari 2010 19:43

Ha,ha ... Du är rolig du ... i kommentaren hos mig idag. Jaa, nu är jag här och hade inte tänkt att hoppas över det här besöket. Har tänkt på dig ser du !!!

Visst är det sant att Adam kom först och att karlar alltid plogar sig fram för att inte missa något *skrattar* Min har alltid bråttom så ska vi någonstans så kommer vi alltid i god tid.

Jag har uppdaterat min blogg nu så du får gärna gå tillbaka och se hur tråkig jag varit idag.
Kram på dig min vän !!! och ha det gott !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
margit

margit

10 januari 2010 19:47

Hej Lena! jag blir så GLAD när jag hör att jag INTE är ensam om att äta vid datorn..det göt jag nog mera när jag har mina jobbarpasso är hemma i min lilla övernattningslägenhet..då är jag ju ensam..då blir datorn mitt "matsällskap"..man får väl åtminstone skylla på de...
Kramen min vän!! /Margit

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards