Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Årets första födelsedag =D

Av Lena - 24 januari 2010 01:04


  

Dagens citat el ordspråk:

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen."

Källa: Svenskt ordspråk


 Dagens namn: Erika

 

Erika är i Sverige en feminin form av Erik och betyder då den ensamma härskaren, den rika härskaren eller den allena mäktiga. I Tyskland däremot, anses namnet komma från latinets erice som betyder ljung. Namnet kom in i almanackan 1901, men det var först efter andra världskriget som det började användas mer kontinuerligt. Antalet namnbärare är runt 33 300, av dessa har omkring 14 300 det som tilltalsnamn. Cirka 6 900 stavar namnet Erica.


  



  


Idag är det denna vår prinsessas födelsedag...vår dotter Jessica!

Här på dopdagen i klänning som sytts av hennes farmors brudslöja och av hennes farmor.


Liten blir stor...


  

GRATTIS ÄLSKADE DOTTER !!!





  

                          



Till dig kära Skomakar Lisa för dina alltid uppskattade kommentarer !!!  


~ Lena ~

 
 
Ragnvi

Ragnvi

24 januari 2010 08:00

Morning! Stort grattis till din dotter! Så vacker hon är!
Jag har också ett grattisinlägg hos mig idag!

Fniss..den där skrattrutan var bra!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Ingen bild

Susanne

24 januari 2010 10:48

Vilka fina bilder på Jessica =) ! Hoppas att du har det bra Lena! Kramis

 
Jessica

Jessica

24 januari 2010 12:03

Tackar så mycket för den fina hyllningen, mamma. Känner mig väldigt speciell och utvald. Tur att jag har dig! Tackar även för det digitala dopkortet som jag nu girigt lagt vantarna på. =) Kram.

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

24 januari 2010 16:58

Oj, nu kom jag helt av mig .... Måste ruska lite liv i skallen ... Jo nu ... Först vill jag tala om vilken söt dotter du har och vilken enormt fin dopklänning. Fantastiskt ...

Som nummer två vill jag tacka ödmjukast för det du skriver speciellt till mig idag .... och kortet så vackert ... och som nummer tre .... Jag tror absolut att jag sagt dig förut att det är så roligt att besöka dig ... Du ger så otroligt mycket med det du skriver och jag känner den värme du förmedlar. Idag ger du kloka ord som jag säger till mig själv många gånger om dagen samtidigt som jag undrar om jag börjar bli riktigt åderförkalkad ... Glömmer ju så ofta nu för tiden varför jag öppnat kylskåpet ...

Tack än en gång kära Lena för de goa orden !!! [hovnigning]
Och ... Tack till dig än en gång för dina underbara kommentarer ....
Kram från mej till dej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

24 januari 2010 21:52

Din vackra dotter vill jag gratta. Nu förstår jag hur otroligt vacker hennes mamma är.
Mina ord är för fjuttiga när jag vill tacka dig för allt som du gläder mig med. Jag ska bära dig varsamt på min axel och vi ska ha det så kul. Du är bäst underbara vän.
Kramelikram
Love.

 
margit

margit

25 januari 2010 00:27

Tack för höälsing!
Jag kunde ju bara uppvakta men Bloggen, Face bok och skickat kort o pengar. 65 mil...ifrån...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards