Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Lena - 26 januari 2010 12:43

  


Dagens citat el ordspråk:

"Det är inte tiderna som förändras, det är vi."

Källa: Henry David Thoreau



 Dagens namn: Bodil, Boel

 

Bodil är en dansk form av det fornordiska Bohild som är sammansatt av orden bot som betyder bättring och hild, som betyder strid. Betydelsen kan vara stridbar sköldmö. Namnet har använts i Sverige sedan slutet av 1800-talet. Efter en tid i glömska blev Bodil åter populärt från 1940-talet och några decennier framåt. Antalet namnbärare är runt 7 900, av dessa har omkring 4 900 det som tilltalsnamn. Grattis säger vi till bland andra poeten och författaren Bodil Malmsten!


Boel är en variant av Bodil och har samma betydelse. Namnet har använts sedan 1400-talet i Skåne, men då oftast i sin danska stavning, Boeld. Antalet namnbärare är runt 2 500, av dessa har omkring 1 500 det som tilltalsnamn.


   


Dessa ljus har jag tänt och de tillägnas en kär vän som skulle fyllt år idag.

 






Till Stina, Margit & Irja för gårdagens kommentarer !!!

 

  

Till Ing-Marié vill jag bara säga att det du skriver berör mig djupt och jag tänker på dig och din förlust...vi ÄR små vi människor ibland *snyft*.

 

Att ni delar mitt intresse för gamla bilder uppskattar jag, men jag måste hejda mig...det är ju inget släktalbum det här *fniss*, men en och annan bild kommer jag nog fortsättningsvis att publicera iaf ;o)

Tack för att du kommenterar och kram till alla från mig !!!

  

Idag låg morgontidningen i lådan och det är ju tidningsbudet som ska ha en kraftig reprimand eftersom vi prenumererar på en lokaltidning också som delas ut av samma bud och den har vi fått...hmmm

 

Nu ska jag äta lunch/middag och sedan invänta vår kära fotvårdstjej som ska sköta om oss...vilket hon alltid gör på bästa sätt...det ska bli sååå skönt !!!

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards