Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Av Lena - 14 februari 2010 01:27


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Det finns också svartsjuka i hat; vi vill ha vår fiende för oss själva."

Källa: Friedrich Wilhelm Nietzsche

 

I dag är det Alla hjärtans dag! (se nedan)

 

 Dagens namn: Valentin


Valentin kommer troligen från latinets valens som betyder stark, frisk. Namnet kom in i almanackan tack vare en i källorna relativt obskyr helgonbiskop vid namn Valentius som skall ha halshuggits i Rom på 200-talet. Valentin är dock alla älskandes och ungdomars skyddshelgon och i alla anglosaxiska länder kan en pojke bekänna sin kärlek till en flicka på S:t Valentine’s Day. Valentin ser dessutom till att de unga får ett gott giftermål. Den här anglosaxiska traditionen, som under senare tid även slagit igenom här, har inte mycket med det latinska helgonet ovan i sig att göra, utan har nog istället rent förkristna anor. Antalet namnbärare är runt 6 700, av dessa har omkring 300 det som tilltalsnamn.


  


Till och för er...Skomakar Lisa, Yvonne K & Margit för era alltid lika välkomna kommentarer !!!

 

   

 

Musikavdelning !!!

 

 Norge kan...eller vad sägs om denne fantastiske kille...

Didrik Solli-Tangen...här sjunger han Torna A Surriento

 (Neapolitansk Gondolsång) 

 Text: Giambattista de Curtis Musik: Ernesto de Curtis

(Didrik's TV-debut)

 

  

Detta kan man kalla en TV-debut...lyssna och njut ;o)

 


Och här sjunger han Norges bidrag till årets schlagerfestival =D


~ Lena ~

 
 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

14 februari 2010 03:24

KÄRA LENA !!!
En skön och härlig alla hjärtansdag ,önskar jag dig och mannen......från en förkyld IA KRAMIS

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Ingen bild

AndersåBellaåIng-Marie

14 februari 2010 10:56

Kära sötaste Lena,

Vilken kjempegutt denne Didrik är! Torna a surriento är fantastiskt vacker, men måste säga att han förgyller den på ett strålande sätt. Vilket fynd - Heja Norge! Detta blev en fin början på Valentindagen, som vi hoppas förflyter på bästa sätt för dig och R.
HJÄRT-innerliga kramar från oss genom IM

 
Ruth

Ruth

14 februari 2010 23:18

Tack för kommentaren på min blogg det gjorde mig glad att du hälsade på mig denna speciella dag "L" .♥.
En ny Norsk stjärna denna Didrik Solli-Tangen, en pampig låt och en fin sångröst, men tycker mig känna igen tonerna i början, är det lite plagiat mån tro ??? Våran Fredrik Kempe ligger bakom denna låten också, han är över allt nu mera med sitt låtskrivande, en duktig karl (även han med en bra sångröst). Nu är min röst skrovlig och trötter så jag tänker krypa till kojs snart.
♥ Kram till dig denna speciella dag ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards