Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Nu är den här...men inte efterlängtad ett dugg...vinterkräksjukan

Av Lena - 18 februari 2010 01:15



  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Att ange ett skäl för något är att så tvivel om det."

Källa: William Hazlitt


 Dagens namn: Frida, Fritiof

 

Frida är både ett nordiskt namn som betyder den älskade och ett namn av tyskt ursprung. Namnet blev under 1800-talet mycket omtyckt i hela Norden och 1901 togs det in i almanackan. Under 1990-talet nådde Frida åter mycket stor popularitet. Antalet namnbärare är runt 26 200, av dessa har omkring 19 400 det som tilltalsnamn. I dag kan vi bland andra gratulera sångerskan och före detta ABBA-stjärnan Frida Lyngstad. Hon heter egentligen Anni-Frid.


Fritiof är antingen ett isländskt namn, och i så fall förmodligen ett öknamn som betydde fridstörare, då -tjof betyder tjuv, eller så härstammar namnledet från fornengelskans -theow som betyder tjänare. I så fall betyder Fritiof fridens tjänare istället för fridens tjuv. Namnet blev populärt i början av 1800-talet genom Esaias Tegnérs ”Frithiofs saga” och kom in i almanackan 1901. I dag är Fritiof ganska ovanligt. Antalet namnbärare är runt 1 900, av dessa har omkring 200 det som tilltalsnamn. Några hundra stavar namnet Frithiof.



Här sjunger Cornelis Vreesvijk Evert Taubes Fritiof Anderssons Paradmarsch !!! 


  


Till er...

Ing-Marie, Ruth & Irja för era goa kommentarer =D

 

 




Käraste Ing-Marie !

*Skratt* Tänk vad DEN sortens sprit kan göra...för jag tror nog att ditt flitiga användande är det som räddat dig från "vinterkräket" =D

Synd om A som drabbats...det värsta är att komma tillbaka efter en så'n pärs...brukar ju vara alldeles matt i ett par da'r...men det är klart...HAN har ju kondition och är seg, så han är säkert snart "back in business". Hälsa att jag tänker på honom lite extra ;o)


~ Lena ~

 
 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

18 februari 2010 03:23

Kära Lena ! ! !
Hoppas inte ni blir drabbade,av den påhälsningen.....Jag blev ju däckat av den kräksjukan helt......Önskar er en trevlig torsdag och håll er undan dom bacillerna....KRAM IA.....Javist , Lena alla är dom vinnare...OS-Teamet......

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

18 februari 2010 06:52

Åh, vad rädd jag blev... Trodde du och/eller pappa åkt på vinterkräksjukan. Värsta scenariot målade jag upp för mig själv, för hur i hela friden skulle det gå för er då? Mängder av spänner uppradade runt sängen... Nej, för jösse namn, hoppas ni slipper få den! / Jessica

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Anne-Marie

Anne-Marie

18 februari 2010 08:20

Hej Lena och tack för inlägget på min blogg det värmde. Har nyss börjat och det är inte så många som har läst. Har nu hittat dig och hoppas att vi kan fortsätta. Jag är en glad amatör vid datorn men försöker i allafall. Är så impad av den fina blogg som du har. Ska läsa den ordentligt senare. Ha det bra så länge! Hälsn från Anne-Marie i Timrå

http://tantgul60plus.bloggplatsen.se

 
Ingmarie/Mimmi

Ingmarie/Mimmi

18 februari 2010 11:13

Idag ser dagen ut att bli fin lite sol skiner igenom, men också kommer det lite snö, på lördag skulle det visst bli ett herrans oväder....ha en fin torsdag...kram

http://mimmiros.blogg.se

 
margit

margit

18 februari 2010 12:11

Lena, ytterligare ett fin bokmärke!
ja kräksjukan, den vill ma helst inte ha..om man får bestämma själv...men tyvärr...de får man ju inte.
Hoppas att vi klarar oss!
Har varit på Viktväktarna nyss. - 4 hg. Nöjd. "Unnat mig" 2 semlor denna veckan...men "räknat pointsen"...och har ändå minus.
Kramen vännen!
kramen vännen!!

http://margitholm.blogg .se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

18 februari 2010 13:59

Ha,ha Lena ... Jag har angett ett skäl i min blogg så nu får ni tvivla ... *skrattar*

Jag har inte bloggat på ett par dagar. Ibland blir det bara så ... Inget matnyttigt - ingen blogg.

Det ska bli ett herrans snöväder igen och igen ... När får vi vår då?? Jag längtar tills det är grönt på marken. Ingenting lockar utomhus när det är grått och när det snöar.
Ha en bra torsdag och så hörs vi snart igen min vän !!!
Stor bamsekram !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 februari 2010 16:28

Vad trevligt att du tittade in! Du är så välkommen. Jag lägger in en länk hos mig, så jag hittar tillbaka.
Soliga kramar från ett mulet Karlstad!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

18 februari 2010 18:48

Kräksjuka är nog det värsta man kan få..uscha
Tack för härlig låt av min favorit!!!
Snöoväder här nu...
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards