Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Nattsudd

Av Lena - 22 februari 2010 04:00


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig."

Källa: Carl Gustav Lindstedt


 Dagens namn: Pia

 

Pia är ett latinskt namn, bildat från ordet pius som betyder from. Bland andra hette ett helgon som levde i Karthago under 200-talet Pia. I Sverige har namnet förekommit sedan mitten av 1800-talet. Namnet fick en skjuts framåt på popularitetsskalan när stjärnskådespelerskan Ingrid Bergman döpte sin dotter till Pia. Antalet namnbärare är runt 23 300, av dessa har omkring 17 600 det som tilltalsnamn. Två namnsdagsbarn i dag är Pia Degermark som spelade huvudrollen i Bo Widerbergs film ”Elvira Madigan” och journalisten och tv-personligheten Pia Brandelius.


  


 Till er...

Ruth, Yvonne K, Solveig & Skomakar Lisa för era uppskattade kommentarer =)

  

Detta är helt galet alltså...här sitter jag framför datorn och har så gjort sedan flera timmar. Mannen sitter som klistrad vid TV:n och har också så gjort sedan flera timmar...just nu ser han ishockey mellan USA och Canada där det i skrivande stund står 4-3 till USA, detta i sista perioden...men ooops...nu var den slut och USA vann med 5-3

Men nu kommer det galnaste av allt för jag har iaf bestämt mig för att se nästa match som ju spelas mellan Sverige - Finland med början om ett par timmar. Att mannen orkar sitta där förvånar mig...han brukar inte klara nattvak...iaf inte sååå länge. Dock säger han att det får vara någon måtta på galenskaperna nu så nästa match orkar han inte sitta uppe och vänta på...då säger jag godnatt till honom nu ;o)

Själv är jag ju världens nattmänniska...så jag orkar *skratt*.

 

~ Lena ~

 
 
margit

margit

22 februari 2010 07:28

Hel Lena! Eller GOMORRON Lena! Här har vi - 27 grader i Kolsva...+ 20 på övre våningen och nere i vardagsrummet + 17,8 så nu har vi påslaget 2 element nere så att detblir varmare...
Ja, TVn går här dygnet runt...Lasse vaknar emellanåt på natten o titta. Idag fick jag kaffe på säng..vi brukar inte ha kaffe på säng sedan vi spillde kaffe I SÄNGEN. men nu ställde vi varsin pall på sidan om våra sängar..inget kaffespill i sängarna!
Idag har vi inget planerat...annat än att jag skall tillaga mat av upptinad köttfärs..göra några olika rätter. Tagit fram några recept...måste göras påförmiddan..Men det är bra att jag har någera MÅSTEN..annars så sitter jag mest vid datorn, bloggen när Lasse sitter vid TVn..så vi sitter vid varsina "burkar"...
Ha en fin /bra dag!
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

22 februari 2010 09:46

Du måste vara en nattuggla ser att du skrivit här mitt i natten:)
Jag tillhör dom som gärna går till säng vid 10-11 tiden.
OS blir att jag bara ser lite på , om det är svenskar med ,är inte så sportintresserad
Go måndag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Anne-Marie

Anne-Marie

22 februari 2010 10:05

Hejsan! Här i Timrå skiner solen, just nu iallafall. Jag har sovit hela natten men mannen har kollat på OS. Jag orkar inte med att se så mycket. Ser ibland på repriserna. Men Anja gjorde det bäst tycker jag.
Ha en skön dag/Anne-Marie

http://tantgul60plus.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 februari 2010 10:55

Vilken tur att du var vaken under morgonmatchen - Sverige vann ju:=D . Kul när man får utdelning för sitt nattvak ;)
Sonen i Göteborg hade satt klockan på ring för att kunna titta, så han är väl också nöjd nu.
Önskar dig en fin måndag!
Soliga kramar - fast det snöar lätt här.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

22 februari 2010 18:23

Här är det inte morgon utan början på en kväll som säkerligen kommer att gå i TV:ns tecken. Jag gillar sport så det är bäst att passa på när det är OS.
Jasså, du satt uppe och tittade på Sverige-Finland och nu vet vi ju att Sverige vann. Hejja !!! Valuta fick du ....
Du ska ha en bra kväll och kanske är du trött nu??? Jag är det för jag var uppe tidigt i morse.
Väldigt bra kloka ord idag. Det ligger mcyket i det.
Ha det gott min vän !!!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

22 februari 2010 20:21

Det är så kul med hockey tycker jag, kan bli en sån härlig spänning. OS gillar jag verkligen och kommer sakna det när det är slut. ;D

Ha det gott, nu bär det iväg till jobbet igen.

Kramar!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 februari 2010 21:56

Som svar på din fråga: Både jag och Mannen i Mitt Liv (MiML) sitter på Svensk Direktreklams lokalkontor och ringer till till en s.k kvalitetspanel. Det är personer som är vidtalade att svara på våra frågor, om de fått reklamen från SDR på helgen. Alla utdelarer inte alltid så plikttrogna och då blir det reklamationer. Posten delar ut si n reklampå måndag och torsdag, SDR på helgerna. Det här är ett jobb vi gillar och vi får prata med så många trevliga människor.
Många soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

22 februari 2010 23:44

Kära Lena !!!
Är ingen större fan av ishockey,om de så är på OS men däremot allt som har med skidor att göra....Tur att det inte är natt OS- så länge till,man blir helt kollrig i knoppen.... Ha en bra NATT,NATTUGGLAN min ...NATT KRAM IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards