Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Lena - 3 mars 2010 02:15


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Att ge en dåre goda råd är som att slå vatten på en gås."

Källa: Peder Låle

 


 Dagens namn: Gunborg, Gunvor

 

Gunborg är ett gammalt nordiskt namn sammansatt av ord som betyder strid och beskydd, betydelsen har tolkats som skydd i strid. Namnet kom in i almanackan 1901. Antalet namnbärare är omkring 21 600, av dessa har cirka 7 800 det som tilltalsnamn.


Gunvor är ett fornnordiskt namn som ofta förekom på runstenar, men då som Gunvar. Betydelsen av Gunvor är oklar. Gun betyder strid men vad -vor står för finns det ett antal teorier om, en är att det betyder skydd. Gunvor låg länge i dvala, men återuppväcktes på 1800-talet och blev som allra populärast på

1920- och 1930-talen. Antalet namnbärare är omkring 25 500, av dessa har cirka 13 400 det som tilltalsnamn.


  


Den här hälsningen är till min svåger som firar sin födelsedag hos sin mamma i Indien (om han firar, det är inte så vanligt som hos oss). Förväntar mig alltså inte att han ska se det här men jag uppmärksammar honom iaf. =D


  



Till er...

Ruth, Jessica & Irja för empati och kommentarer =)

 

  

 

Sent igår em ringde vår biståndsbedömare sedan hon fått ett samtal från vår son som kontaktat henne p.g.a vår försämrade hälsa och därmed också livssituation. Vi hade ett givande samtal, hon ville komma hit för att diskutera vidare, men eftersom vi ju ska ha familjerådslag här på lördag så bestämde vi att vi, sedan vi vet var alla parter står, ska kontakta henne under nästkommande vecka. Usch, detta är jättejobbigt !!!

 

PS. Vem väljer att vara pedant...men har man det i generna är det bara att acceptera...har inget annat val förresten. *Suck*

Och även om jag inte orkar göra något längre så VILL jag ändå ha det på mitt sätt...kanske kan ni förstå att jag har ett helvete med det här...men det verkar inte som det är många som anser att det är en sjukdom det också *fniss*, men det är det...och jag har den.

Läs gärna min dotters kommentar igår...där har ni en drabbad till !!!

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards