Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Strömavbrott...brrr

Av Lena - 4 mars 2010 13:30


  

Dagens citat el ordspråk:

"Det är skönt att ha pengar så länge man inte förlorar glädjen över allt man inte kan få för pengar."

Källa: Salvador Dalí

  


 Dagens namn: Adrian, Adriana

 

Adrian kommer från det latinska namnet Adrianus som betyder man från Adria. Som romerskt kejsarnamn skrevs det Hadrianus. Namnet har kommit till oss från Holland. På senare år har Adrian uppnått rejäl popularitet. Antalet namnbärare är omkring 4 100, av dessa har runt 2 300 det som tilltalsnamn.


Adriana är en feminin variant av Adrian med samma betydelser. Namnet är mycket ovanligt både bland äldre och yngre generationer. Antalet namnbärare är runt 600, av dessa har knappt 400 det som tilltalsnamn.


  



Till er...Irja, Ragnvi, Yvonne R, Ruth & Lambergsfrua =D

  

  

  

Låg och läste i natt då det blev strömavbrott...det ställde till det vill jag lova...blev ju tvungen att väcka mannen som då hjälpte till att byta ut min nätdrivna syrgaskoncentrator mot den portabla. Men eftersom vi ju har motordrivna sängar (och såklart inga batterier i fjärrkontrollen) så var ju min säng inte alls bekväm att försöka somna i...den var ju höjd till läsläge, men efter att jag lagt mig så långt ner i sängen som möjligt klarade jag det...inte för att jag sov gott precis men dock...

Detta avbrott varade c:a 4 tim, sedan har det hittills idag varit ett par kortare avbrott...MEN...här är ju utkylt i huset eftersom vårt hus endast värms med el. Så nu efter lunch tänker jag uppsöka sängen igen...läsa lite och sova lite o.s.v

 

~ Lena ~ 

 
 
Jessica

Jessica

4 mars 2010 17:44

Hutter - jag lider med dig. Har själv spenderat en halvdag i kongresshallen, svenska mässan, frysandes. Brrr... Det är hemskt att frysa! Hoppas strömmen kommit tillbaks till er och stannar nu. //

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

4 mars 2010 18:44

Hej kära Lena.
Nu har jag läst ikapp ... Varit så inaktiv med bloggandet och jag kände mig behöva det.
Det låter som att du haft det extra besvärligt. Med elavbrott, med att fundera på annat boende (om jag förstår rätt). Jaa du vännen, det är svåra beslut men viktiga och viktigt att du och din man får bestämma själva och efter hur ni känner det. Det är svårt att acceptera när ens saker står som de inte brukar, det vet jag och förstår att en liten grej kan reta gallfeber på en om man är på det humöret och öförmögen själv att fixa det. Det är inte lätt allting men jag hoppas att ni kommer fram till något som blir bra för er. Men ... ta det varsamt. Tänk till i lugn och ro.
Här får du en stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
margit

margit

5 mars 2010 01:19

Go natt, Lena!
Nu var det några dar sen jag skrev...
Det kunde inte vara roligt me detta strömavbrott! Och så länge också!! Både med syrgasen..och värmen!! Och sängen också. När elen fungerar så tar man ju allting för givet....
Klockan går...och här sitter jag uppe...vid datorn...och radion spelar lite musik för mej. Och extra element har jag på..så nu har jag + 22 grader. Skönt.
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingmarie/Mimmi

Ingmarie/Mimmi

5 mars 2010 08:50

ja strömavbrott är inget vidare, men vi har tur som har eget vatten och en braskamin att ta till om det kniper.
Ha en fin helg och sköt om dig vännen

http://mimmiros.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards