Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Krismöte!

Av Lena - 6 mars 2010 18:45


  

Inte det lättaste att uppsöka en annan hamn alla gånger...speciellt inte i livets solnedgång.

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Allt har sin skönhet, men det är inte alla som ser den."

Källa: Konfucius


 Dagens namn: Ebba, Ebbe


Ebba är förmodligen en feminin kortform av Eberhard. Eberhard är av tyskt ursprung och betyder starkt vildsvin. Ebba var förr ett ganska vanligt adligt förnamn och fanns i almanackan sedan 1790-talet för att sedan försvinna. När prins Oscar gifte sig med Ebba Munck af Fulkia 1898 kom namnet åter in i almanackan. Ebba fick ett uppsving på 1990-talet då den populära serien ”Ebba och Didrik” visades i tv. Antalet namnbärare är runt 16 900, av dessa har omkring 10 700 det som tilltalsnamn. Grattis i dag till bland andra debattören, litteraturprofessorn och feministen Ebba Witt-Brattström!


Ebbe är antingen ett gammalt danskt namn - en förkortning av Esbjörn eller Asbjörn i betydelsen gud och björn - eller så härstammar namnet liksom Ebba från det forntyska Eberhard och betyder i så fall starkt vildsvin. Namnet har använts sedan 1300-talet i Sverige men kom inte in i almanackan förrän 1901. Antalet namnbärare är runt 4 100, av dessa har omkring 1 400 det som tilltalsnamn. Vi gratulerar folklivsforskaren Ebbe Schön på namnsdagen!


  

 

Till er...Irja, Ragnvi, Yvonne K, Yvonne R & Skomakar Lisa för era kära kommentarer. :o)

 

  

Det har varit en mäktig dag och en ännu mäktigare eftermiddag, där vi i vårt familje-eller krismöte kommit fram till vissa beslut, medan andra måste få ta lite mer tid för att mogna, ytterligare andra kräver insatser av en utomstående part.

Själv är jag nu alldeles utmattad *suck + snyft*, men tror nog att det till sist kommer att bli beslut som kan accepteras av oss alla inblandade. Återkommer och berättar allteftersom...

 

~ Lena ~

 
 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

7 mars 2010 04:40

Kära Lena !!!
Jag är med dig,hoppas allt blir till de bästa...TA den tid du behöver,vi bloggarvänner finns ju kvar....Huvudsaken är den ,att du också ska må bra,och att allting reder sig... EN jättestor och öm bamse KRAM till dig käre vän KRAM IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

7 mars 2010 08:36

Hej Lena!
Tittade in i din blogg i morse tidigt på jobbet..och läste. Förstår att det är "många förändringar" på gång..på grund av din hälsosituation...måste vara svårt att ta beslut...med förändringar med annat boende m m mm.
Förstår att TEXTEN under bilden...rymmer också väldigt mycket...man får "läsa mellan radern", förstår jag.
Hoppas att ni "kan enas" och att det blir så bra det kan. Förstår att du berättar senare...i ett annnat läge..
Mina tankar finns hos dig, vännen!!!
En mycket VARM KRAM till dej!!!
Känslorna och tankarna måste "snurra runt"....

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

7 mars 2010 10:39

En hälsning och en kram till dig från stugan i Värmland. Jobbigt med dessa möten och hur det skall bli framöver, hoppas ni blir nöjda och att det kommer att underlättar för er i vardagen, allt tar sin tid för att mogna.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards