Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Väntans tider ;o)

Av Lena - 8 mars 2010 11:30

  

 Klicka på bilden för att se animering.

 

 

Dagens citat el ordspråk:

Alla vill leva längre, men ingen vill bli gammal

Källa: Benjamin Franklin

 

 

 Dagens namn: Siv

 

Siv var enligt nordisk mytologi namnet på guden Tors hustru. Namnet betyder hustru. Siv blev på 1930-talet och efter kriget mycket populärt. Antalet namnbärare är omkring 43 200, av dessa har runt 30 000 det som tilltalsnamn. Vi kan bland andra gratulera sångerskan Siv Malmkvist på namnsdagen.

























  




 

Till dig Irja för dina alltid välkomna och uppskattade kommmentarer. =)

 

 

    

Den stora nödvändiga förändringen med en flytt har börjat sjunka in, men ingen mår ju bättre för det...det är ju omständigheter som bestämt och inte vi *snyft*. 

Nåväl, nu är det som det är, men väntan kan säkert bli lång innan alla steg är tagna på den nu påbörjade vandringen...men, men vi får väl ta ett steg och en dag i sänder...

 

~ Lena ~

 
 
Ingen bild

AndersåBellaåIng-Marie

8 mars 2010 16:53

Kära söta Lena,
Vi tänker så mycket på er, för oj vilket jobbigt beslut. Jag kan bara ana vidden av detta, men förstår att det kommer innebära stora förändringar för er bägge. Tycker ändå ofta att själva beslutet kan vara det värsta. Ovissheten innan. När man bestämt sig har man en plan, en väg att följa iallafall. Och jag vet ju att du burit de här tankarna ett bra tag.
Vi hoppas innerligt och tror på att det kommer bli bra för er.
Stora och varma kramar från oss, genom IM












 
Yvonne R

Yvonne R

8 mars 2010 17:11

Underbar bild + bra citat idag :)
Tråkigt att du skall flyta, jag hoppas att allt är bra
Styrkekramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

8 mars 2010 17:16

Både på gott och ont att det tar lite tid, tror jag. Ni får det att skjunka in och ni får vara delaktig i de fortsatta besluten på ett annat sätt. Jag tror att ni ser lite ljusare när bitarna börjar falla på plats och en sakta och försiktig planering finns i era tankar. Det är aldrig roligt att flytta om man inte hittat på det själv men efter ett tag tror jag att ni kan se det positivt. Jag hoppas i allafall det och jag tänker på er ska du veta. Jag sitter på din axel och håller alla tummar för att det skall bli bra.
Stora kramen från mig, vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

8 mars 2010 22:37

Tittar flrbi och säger GOD NATT !!! Jag är så trött nu så det blir att knyta sig. Vi hörs i morgon !!!
Kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

9 mars 2010 00:50

Kära Lena ! ! !
Positivt tänkande bra,det är bättre att ni får gott om tid att tänka , på vad som är de bäst för er..... hur man än vrider och vänder ,har man rumpan bak,,,,Det är inte enkelt.....Önskar att den påbörjade vandringsigen inte är för backig och kurvig......ÄR med dig vännen,Stor styrkekram från mig ......KRAM IA

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards