Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Lena - 9 mars 2010 12:20

  



Dagens citat el ordspråk:

"Det är ett val - bli avundsjuk eller låt bli."

Källa: Odd Nerdrum



 Dagens namn: Torbjörn, Torleif

 

Torbjörn är ett fornnordiskt namn, vanligt på runstenar. Det består av två ord, gudanamnet Tor och björn och betyder följaktligen Tors björn. Torbjörn plockades in i almanackan 1901 till minne av kemisten Torbjörn Bergman. Antalet namnbärare är omkring 23 000, av dessa har närmare 11 800 det som tilltalsnamn. Vi kan bland andra gratulera förre statsministern Torbjörn Fälldin, sångaren och låtskrivaren Torbjörn ”Pugh” Rogefeldt och författaren Torbjörn Säve.


Torleif är ett fornnordiskt namn som är en sammansättning av gudanamnet Tor och namnet Leif som betyder arvinge. Namnet betyder alltså någonting i stil med Tors arvinge. I dag är det ett mycket ovanligt namn, bara drygt 600 heter Torleif. Av dessa har 266 det som tilltalsnamn. Och så har vi ju dansbandet Torleifs förstås!


  

 

Till er...

Käraste svägerska I-M och bror A, Yvonne R,

Skomakar Lisax2, Anne-Marie & Irja för era kommentarer. =)

 

  


Ing-Marie...håller med om att nu när beslutet är fattat känns det bättre på ett sätt...nu står jag inte som en åsna mellan hötappar...jag har valt...äntligen !!!

 

  

 

Precis nu ringde sonen sedan han både igår och idag sökt vår biståndshandläggare som tyvärr är sjuk, ingen skugga på henne, men är det inte typiskt, att nu när bollen väl börjat rulla vill vi att den ska rulla fort *skratt*.

 

Mannen har varit på lab och tagit om det PK-prov som "strulade" i fredags och ligger och vilar för tillfället.

Snart kommer lunchen som idag består av torskpanetter med potatis, kall sås och ärter, och som efterrätt blir det tropisk kräm.

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards