Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Lena - 12 mars 2010 18:45


  

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Man kan inte alltid få det man önskar sig, ibland får man det man behöver"

Källa: Mick Jagger




 Dagens namn: Viktoria


I dag är det kronprinsessans Victorias namnsdag och därför allmän flaggdag.


Viktoria är en feminin form av Viktor, som kommer av latinets vincere som betyder segrare. I Rom hette segergudinnan Viktoria. Namnet blev mycket populärt på 1800-talet genom den engelska drottningen Viktoria som regerade i hela 64 år, 1837-1901, då Storbritannien ”ruled the waves”. Numera är namnet populärt bland annat genom kronprinsessan Victoria som har namnsdag i dag. Antalet namnbärare är närmare 65 600, av dessa har nästan 10 400 det som tilltalsnamn. Stavningen Viktoria är den klart vanligaste, men bland de kvinnor som har namnet som tilltalsnamn är stavningen Victoria vanligare.


        







Till er...Skomakar Lisa, Lambergsfrua, Margit x 2, Irja, Ragnvi, Yvonne R, & Ingmarie/Mimmi för era kärkomna kommentarer. =D

 

 

Måste erkänna att jag oroat mig över hur det skulle gå att ta emot matvaruleveransen idag med tanke på hur kaotiskt det var sist...MEN...den oron kunde jag ha besparat mig eftersom mannen idag sa att han ville plocka upp varorna i sin takt och sedan ropa in till mig så att jag kunde bocka av på listan...vi gjorde så och det fungerade bra. Förmodligen för att jag slapp se hur svårt han hade det, och han för att han slapp ha mina ögon på sig...båda dessa saker är ju otroligt stressande...så som sagt idag fungerade det. =D 

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards