Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Lena - 15 mars 2010 12:43


  

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Allting ser illa ut om man kommer ihåg det."

Källa: Homer Simpson

 

 


 Dagens namn: Kristoffer, Christel

 

Kristoffer kommer av grekiskans Christophóros som betyder Kristusbärare, numera tolkat som den som bär Kristus i sitt hjärta. Kristoffer var ett populärt helgon under medeltiden och i dag är han trafikens skyddsängel. En mycket berömd Kristoffer var Amerikas upptäckare, italienaren Christofer Columbus. På senare år har Kristoffer blivit ett populärt namn. Antalet  är den vanligaste (runt hälften), men det finns många stavningar, både med ett och två f, Kristoffer, Cristoffer, Christofer, Kristofer och Cristofer.


Christel är en tysk smeknamnsform för Christina och betyder den kristna. Populärast var namnet på 1950- och 1960-talen. Antalet namnbärare är drygt

5 300, av dem har lite fler än 3 200 det som tilltalsnamn. En liten grupp kvinnor, runt 300 stycken, stavar namnet Cristel respektive Kristel. Fördelningen mellan dessa stavningar är ungefär femti-femti.



  






Till er...Irja, Ruth & Yvonne K för era kommentarer. =D

 

  

 

Idag inleds vår ödesvecka och jag kan inte med den bästa viljan  i världen säga att det känns bra...för det gör det inte...MEN...jag ska väl inte gå händelserna i förväg, vilket jag iofs inte kan undgå eftersom jag varje vaken tid har dessa tankar snurrande i huvudet...och jag KAN inte styra över mina tankar...tyvärr i detta fallet...kunde faktiskt behöva tänka på något annat för att öht orka med det som komma skall *usch och fy*.

Nåväl, ska ändå försöka att tänka lite positivt även om det värsta måste ske så må det då ske...det att jag tvingas flytta själv (kanske), då kan ju mannen få sin tid i huset ensam, det kanske är vad som måste ske för att han ska förstå ???

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards