Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Inledning på vår ödesvecka

Av Lena - 15 mars 2010 12:43


  

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Allting ser illa ut om man kommer ihåg det."

Källa: Homer Simpson

 

 


 Dagens namn: Kristoffer, Christel

 

Kristoffer kommer av grekiskans Christophóros som betyder Kristusbärare, numera tolkat som den som bär Kristus i sitt hjärta. Kristoffer var ett populärt helgon under medeltiden och i dag är han trafikens skyddsängel. En mycket berömd Kristoffer var Amerikas upptäckare, italienaren Christofer Columbus. På senare år har Kristoffer blivit ett populärt namn. Antalet  är den vanligaste (runt hälften), men det finns många stavningar, både med ett och två f, Kristoffer, Cristoffer, Christofer, Kristofer och Cristofer.


Christel är en tysk smeknamnsform för Christina och betyder den kristna. Populärast var namnet på 1950- och 1960-talen. Antalet namnbärare är drygt

5 300, av dem har lite fler än 3 200 det som tilltalsnamn. En liten grupp kvinnor, runt 300 stycken, stavar namnet Cristel respektive Kristel. Fördelningen mellan dessa stavningar är ungefär femti-femti.



  






Till er...Irja, Ruth & Yvonne K för era kommentarer. =D

 

  

 

Idag inleds vår ödesvecka och jag kan inte med den bästa viljan  i världen säga att det känns bra...för det gör det inte...MEN...jag ska väl inte gå händelserna i förväg, vilket jag iofs inte kan undgå eftersom jag varje vaken tid har dessa tankar snurrande i huvudet...och jag KAN inte styra över mina tankar...tyvärr i detta fallet...kunde faktiskt behöva tänka på något annat för att öht orka med det som komma skall *usch och fy*.

Nåväl, ska ändå försöka att tänka lite positivt även om det värsta måste ske så må det då ske...det att jag tvingas flytta själv (kanske), då kan ju mannen få sin tid i huset ensam, det kanske är vad som måste ske för att han ska förstå ???

 

~ Lena ~

 
 
Ruth

Ruth

15 mars 2010 23:11

Fy så jobbigt när ni båda inte är överens om en flytt, sådant tär på hela kroppen och nattsömnen. Tror han kommer tycka att det blir ensamt i huset om han skall behålla det och kommer efter. Skall du ha en vanlig lägenhet ? (ursäkta min frågvishet). Hoppas han kommer på andra tanker så ni får vara på samma boende.
Kramar om dig i denna stund.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

16 mars 2010 08:53

Min kära vän, har läst dina inlägg men trodde ni skulle flytta tillsammans. Det måsta vara ännu värre om ni inte ska bo ihop.
Att lämna sitt hem fast det inte är frivilligt gör ont men tyvärr måsta man ibland bara följa med när inget alternativ finns. Frågan är bara hur du ska klara dig själv om något går snett. Låt honom ta den tid han behöver så är han nog med dig ska du se. Det brukar visa sig i slutänden att allt ordnar sig till det bästa. Jag har också en del funderingar hur länge vi ska orka här men ännu är det inte kris. Jag skulle vilja bo hela vintern i Thailand och ev. ha en liten lägenhet men som sagt tiden får utvisa. Du ska veta att du finns i mina tankar och på onsdag har du en extra styrkekram från mig.
Livet är fullt av svåra beslut men jag tror på en ny framtid för er i en fin lättskött lägenhet. Det värsta är nog innan allt är klart och du får vila tankarna.
Jag finns här för dig och önskar dig en bra solskensdag.
Kramelikram.
Love.

 
Margit

Margit

16 mars 2010 09:41

GO FÖRMIDDAG, Lena!
Läst och förstår/tolkar att din man inte vill flytta med dig? OCH DET måste kännas extra jobbigt för dej. Men som du skriver, han kanske ändrar sig och kommer sedan... Men det vore ju mera praktiskt om han ändrar sig så att ni flyttar BÅDA samtidigt. Både praktiskt och känslomässigt!!
Skönt att du har Bloggen och du får dela dessa tankar med oss som är dina käära bloggvänner, Du är en av våra KÄRA bloggvänner!!
Du finns i våra tankar och vi "följer med dig". Du får se till att det blir du som har med dig datorn...när du flyttar. FÖR annars blir du "isolerad" från oss...
MÅNGA VARMA o STORA kramar från mig, en av din kära Bloggvänner!! /Margit.

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

16 mars 2010 18:40

Jag är med dig och tänker på dig.
Styrkekramar från Yvonne

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards