Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Lena - 17 mars 2010 18:15


    

Hoppas detta är den rätta vägen ;o)

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Kvinnan har alltid lätt att skilja på rätt och fel. Mannen har alltid fel."

Källa: Jerry Lewis

 


 I dag är det Irlands nationaldag.

 


 Dagens namn: Gertrud


Gertrud är av tyskt ursprung och sammansatt av två ord som betyder spjut och kraft. Sankt Gertrud var abbedissa i det belgiska klostret Nivelles på 600-talet och är trädgårdsmästarnas och resenärernas skyddshelgon. Hon härbärgerar också de dödas själar den första natten, hon drar försorg om de fattiga, och hon skänker till på köpet skydd mot råttor. Redan i slutet av 1200-talet finns det belagt att Gertrud använts i Sverige. Namnet var som populärast kring förra sekelskiftet. Antalet namnbärare är runt 15 600 kvinnor, av dessa har lite fler än 7 800 det som tilltalsnamn.


  


Till dig Irja för den uppskattade kommentaren =)

 

  


Nu har vi haft vårt samtal med biståndshandläggaren och jag tvingades göra en ansökan om annat boende för min egen del, eftersom mannen står fast vid att han tror sig om att klara av boendet i huset själv...MEN det är det ingen annan som tror *suck*. För även om jag inte orkar göra något så har jag full koll på vad som SKA göras och då jag påtalat detta för mannen har han ju gjort det han i sin tur orkat med...resten har skjutits på framtiden...MEN eftersom mannen inte ser/tycker/kommer ihåg det till nästa gång kommer nog huset att "gro igen" ganska snabbt...det säger alla att jag ska låta bli att tänka på, de tycker inte det är mina bekymmer...men det ÄR det tycker jag.

Nåväl ska försöka tänka på mig själv i första hand och låta tiden utvisa om mannen kommer att vilja flytta in hos mig senare.


Det skulle iofs hållas ett möte där beslutet om annat boende skulle beviljas eller avslås, men vi fick ett intryck av att det inte skulle bli "kalla handen", och då jag frågade hur lång tid det skulle kunna ta så var det månader det rör sig om. Så visst lät det hoppfullt :o).


Boendealternativen var dels anslutningslägenhet, tidigare kallad servicelägenhet (oftast bestående av 2 rum o kök), med stöd och hjälp av hemtjänst, och dels boende i sjuk/äldrebostad med personal "på plats".


Vi drog alla en lättnadens suck över att äntligen ha bestämt oss och för egen del hoppas jag att mannen ska ändra åsikt för visst skulle det kännas konstigt att bo på varsitt håll, men måste vi det så får jag väl acceptera det också.


~ Lena ~ 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards