Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Utredningssamtal

Av Lena - 17 mars 2010 18:15


    

Hoppas detta är den rätta vägen ;o)

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Kvinnan har alltid lätt att skilja på rätt och fel. Mannen har alltid fel."

Källa: Jerry Lewis

 


 I dag är det Irlands nationaldag.

 


 Dagens namn: Gertrud


Gertrud är av tyskt ursprung och sammansatt av två ord som betyder spjut och kraft. Sankt Gertrud var abbedissa i det belgiska klostret Nivelles på 600-talet och är trädgårdsmästarnas och resenärernas skyddshelgon. Hon härbärgerar också de dödas själar den första natten, hon drar försorg om de fattiga, och hon skänker till på köpet skydd mot råttor. Redan i slutet av 1200-talet finns det belagt att Gertrud använts i Sverige. Namnet var som populärast kring förra sekelskiftet. Antalet namnbärare är runt 15 600 kvinnor, av dessa har lite fler än 7 800 det som tilltalsnamn.


  


Till dig Irja för den uppskattade kommentaren =)

 

  


Nu har vi haft vårt samtal med biståndshandläggaren och jag tvingades göra en ansökan om annat boende för min egen del, eftersom mannen står fast vid att han tror sig om att klara av boendet i huset själv...MEN det är det ingen annan som tror *suck*. För även om jag inte orkar göra något så har jag full koll på vad som SKA göras och då jag påtalat detta för mannen har han ju gjort det han i sin tur orkat med...resten har skjutits på framtiden...MEN eftersom mannen inte ser/tycker/kommer ihåg det till nästa gång kommer nog huset att "gro igen" ganska snabbt...det säger alla att jag ska låta bli att tänka på, de tycker inte det är mina bekymmer...men det ÄR det tycker jag.

Nåväl ska försöka tänka på mig själv i första hand och låta tiden utvisa om mannen kommer att vilja flytta in hos mig senare.


Det skulle iofs hållas ett möte där beslutet om annat boende skulle beviljas eller avslås, men vi fick ett intryck av att det inte skulle bli "kalla handen", och då jag frågade hur lång tid det skulle kunna ta så var det månader det rör sig om. Så visst lät det hoppfullt :o).


Boendealternativen var dels anslutningslägenhet, tidigare kallad servicelägenhet (oftast bestående av 2 rum o kök), med stöd och hjälp av hemtjänst, och dels boende i sjuk/äldrebostad med personal "på plats".


Vi drog alla en lättnadens suck över att äntligen ha bestämt oss och för egen del hoppas jag att mannen ska ändra åsikt för visst skulle det kännas konstigt att bo på varsitt håll, men måste vi det så får jag väl acceptera det också.


~ Lena ~ 

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 mars 2010 19:37

Men kära vän, vad det här låter jobbigt.
Jag förstår att du förtvivlas över, att din man inte kan tänka sig att flytta med dig. Hur kan man bara säga, att det inte är ditt problem? Har man delat vått och torrt, så bryr man sig om sin partner oavsett, hur tokigt det kan vara.
Jag beundrar dig som haft styrka nog att ändå ta beslutet att flytta och håller tummarna hårt för att det blir till något bättre. Jag håller också tummarna hårt för att din man kommer att inse sitt bästa och flyttar med, när du verkligen flyttar. Han inser nog inte hur stor förändringen kommer att bli, när du inte bor kvar hos honom.
Ibland tar livet vändningar, som man inte har tänkt sig.
Jag skickar mina allra varmaste styrkekramar till dig och hoppas allt ska ordna sig till bästa.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla H

17 mars 2010 19:42

Vad jobbigt du har det Lena ......
Tänker på dig och hoppas (och tror) att mannen nog så småningom flyttar efter.
Vi kvinnor är otroligt mycket bättre på förändringar än män enligt vad jag själv erfarit.
Jag tycker att du är stark!!

Skickar styrkekramar att fylla på med ;-)

 
Ruth

Ruth

17 mars 2010 23:32

Det är bra att du i första hand tänker på dig själv så du får ett lättare boende, tror nog att han följer efter vad det lider. Det dröjer ju ett tag innan allt är klart så han får fundera lite längre, det liksom måste mogna för han det här tror jag. Ta en dag i taget, du behöver all hjälp du kan få. Tror det löser sig vad det lider, pressa han inte det skapar bara mera motstånd, han veknar snart när allt har mognats.
En stor kram till dig, håller dig i handen och ger dig styrka.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

18 mars 2010 13:40

Jobbigt för dig men han saknar dig så fort du har flyttat det är jag säker på. Gott att du får ett bra boende iallafal med nära hjälp.
Ha det riktigt gott denna torsdag
Varma kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

18 mars 2010 18:17

Oj, förlåt min bortavaro ... Nu blir jag så ledsen ... men vet du jag tror att du får honom att tänka om. En del (gäller ofta män) har svårt att se det mest praktiska och kloka i det här att slippa ha eget hus när krafterna tryter. Vi kvinnor ser mera till det mest kloka. Har en flytt verkligen blivit av mot någons vilja så brukar det ändå slå positivt ut till slut.
Se tiden som ni har nu som en betänketid. När han inser att han blir ensam kvar så tror jag han kan se det från en annan vinkel eller så kommer han efter när han ser hur bra det kan bli. Jag tänker på er ska du veta.
När vi haft begravningen i morgon och allt det är klart så hinner jag mera med min blogg och då kommer jag ju in till dig dagligen för att ta del av dina tankar som du nu har att fajtas med.
Stor kram Lena, vännen !!! Vi hörs !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

18 mars 2010 18:19

Du är på rätt väg och den ska du inte behöva vandra ensam utan han kommer efter för man saknar inte kon förrän båset är tomt. Våra män behöver en massa tid och sen är det som om dom har kommit på den geniala iden att flytta med.
Nu har du i alla fall börjat vandra mot ett lättare och bättre liv och jag följer dig på vägen.
Kram
Love.

 
Ingen bild

AndersåBellaåIng-Marie

18 mars 2010 18:52

Rara söta Lena,
Bra att ni kommit till ett beslut. Det tarju så mycket energi att fundera på såna här saker Nu är planen lagd, bägge har fått gehör för sina önskningar och du vet vilken väg du ska gå. Resten kommer sedan, Lena. Och det blir ju aldrig som man tänkt, eller tror för stunden.
Just nu är Nina på besök till vår stora glädje. Hon ska till London en sväng, och passerar hemmet i förbigående. Bella har precis kommit ur sin skendräktighet, och är pigg och glad och mattes lilla kelgris igen. A börjar däremot misströsta. Snön börjar ju ta slut. Ack, den lycka som vore beständig...
Vi har er i tankarna, bye for now, Ing-Marie & gänget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards