Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Inget är som väntans tider ;o)

Av Lena - 22 mars 2010 14:01


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Den vise förstår av sig själv."

Källa: Finskt ordspråk

 


 Dagens namn: Kennet, Kent

 

Kennet är från början keltiskt och betyder skön. Skottlands förste kung ska ha varit Kenneth MacAlpine som levde på 800-talet. Namnet var mycket populärt i Sverige under framför allt 1940- och 1950-talen. Varianter och kortformer av Kennet är till exempel Ken och Kenny. Antalet namnbärare är runt 33 300, av dessa har omkring 16 400 det som tilltalsnamn. Den utan jämförelse vanligaste stavningen är Kenneth. En mycket känd Kenneth är den engelske skådespelaren och regissören Kenneth Branagh, känd bland annat för sina lite okonventionella Shakespeare-filmatiseringar.


Kent var också mycket populärt mellan 1940- och 1960-talen, men är inte alltför vanligt numera. Namnet är en variant av Kennet med samma betydelse. Antalet namnbärare är runt 32 200, av dessa har omkring 20 000 Kent som tilltalsnamn.


  


Till er...Ragnvi, Skomakar Lisa, Lambergsfrua x 2,

Ing-Marie m.fam, Love & Ingmarie/Mimmi för stöd och uppskattade kommentarer =D

 

  

 

Förmodligen kommer jag att skriva om och om igen om samma sak...men ni vet...varav hjärtat är fullt så talar munnen. =)

Har undersökt en del på nätet om kommunens olika boende för oss gamla och sjuka och funnit att det finns 14 alternativ. Självklart är ju inte alla aktuella eftersom en del är riktade till en viss målgrupp. Men nu börjar det svåra för mig som är så jäkla nyfiken och alls inte kan se tiden an som jag brukar skriva...jag vill veta...och jag vill veta NU !!!

 

~ Lena ~

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 mars 2010 20:54

Underbart vackra tulpaner du ger oss - tack!
Jag förstår verkligen din frustration över detta med nytt boende. I vilket fall som helst håller jag tummarna för att det blir bra.
Mina allra varmaste kramar till dig

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

22 mars 2010 22:06

Det är alltid jobbigt att inte veta, men till slut så ordnar det sig skall du se. Ha det så bra som du kan vännen.
Kramen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

22 mars 2010 23:48

Go natt, Lena!!! (jobbar)
Förstår din oro inför framtiden och ovissheten VAD blir det??? Man kan nog inte riktigt föreställa sih hur det blir den dagen man står inför ett sådant val som du just nu gör!!!
Vi är många som tänker på dej!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

23 mars 2010 00:08

Kära Lena !!!
Det är samtidigt bra att du förvaltar den här tiden till att undersöka fler möjligheter.så att du/ni inte hoppar i en galen säck...... ,tålamod,rom byggdes inte heller på en dag,du/ni kanske behöver den här tiden för planering,,,,Hoppas allt reder sig till de bästa....DU FINNS HOS MIG ,I MINA TANKAR...KRAM/IA

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

23 mars 2010 06:53

Morning! Härliga blomster hos dig!
Jag är nog lite som du...det ska vara NU för det mesta....Men det är nog bra med lite tid att tänka igenom också...håller tummarna!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Margit

Margit

23 mars 2010 08:22

Hej Wiper igen!
Du skrev i kommentar till mej att när jag får nya dragspelet, att spela in och lägag in på bloggen. Jag har faktiskt funderat på det! Men då får jag nog be min dotter Maria hjälpa mig. kan inte sånt.
Lasse ringde till malmö igår, där vi beställt spelet...När vi kanppat in beställningen så såg vi att det var ett SVART spel...Igår ringde Lasse dit...och sa att jag istället ville ha ett rött...och det sade "gubben" att de skulle dom fixa. Hoppas att dets tämmer och att det inte är en bluff-firma...
Jag avaktar...Annars så är jag blåst på 7 200...
Kramen min vän och jag önskar dej och din käre man en fin dag!!
Kramen!!

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards