Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Lena - 26 mars 2010 18:45


  

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Det kräver ofta mer mod att våga göra rätt än att frukta att göra fel."

Källa: Abraham Lincoln

 


 Dagens namn: Emanuel

 

Emanuel är en grekisk form för hebreiskans Immanuel som betyder Gud med oss och som först omnämns i den stavningsformen i Jesaja 7:14.

I Matteusevangeliet 1:23 står: ”Jungfrun skall bli havande och föda en son, och man skall ge honom namnet Emmanuel”. Namnet kom in i almanackan 1691 och var mycket populärt under senare delen av 1800-talet, framförallt i frireligiösa kretsar. Antalet namnbärare är runt 30 000, av dessa har drygt 1 800 det som tilltalsnamn. Runt 500 stavar namnet Emmanuel. Sveriges mest berömda Emanuel är nog Emanuel Swedenborg, naturfilosofen och mystikern som levde 1688-1772.


  




Till er...Irja, Love, Lambergsfrua, Ruth & Skomakar Lisa för era alltid så välkomna och kära kommentarer =)

 

                 

 

Mina tankar håller mig verkligen sysselsatt, och detta helt i onödan...önskar jag kunde slå ifrån mig allt till den dag jag får besked om vart jag blir erbjuden att flytta och DÅ börja planera det jag har att se fram emot och ta tag i...i stället håller jag på att måla upp det ena scenariot efter det andra i mitt inre och blir sååå frustrerad på mig själv, men KAN inte "stänga" av.

I och med att allt som rör sig i skallen resulterar i att jag inte kan koncentrera mig på det lilla jag ändå SKULLE kunna planera, blir det i stället som en sorts spärr och jag kan inte förmå min kropp till att utföra något alls, bara dessa eviga tankar som mal och mal.

 

Vissa dagar orkar jag inte ens ta mig runt och kommentera i era bloggar kära vänner...MEN...jag har kondition till att hälsa på hos er var och en *skratt*, så jag hänger fortfarande me´.

 

Nu blir det roligare...

  

 

 

Det var bättre förr...

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards