Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Annandag Påsk & Födelsedag i huset =)

Av Lena - 5 april 2010 01:15

  


Idag är det mannens födelsedag...om han inte går ut och hissar flaggan för sig själv får han nöja sig med denna som jag orkat hissa till hans ära ;o)


 


    


 Dagens citat el ordspråk:

"En kvinna kan vara en mans vän endast i följande ordning: först hans bekanta, så hans älskarinna och till sist hans vän."

Källa: Anton Tjechov

 


 Dagens namn: Irene, Irja

 

Irene är ett grekiskt namn som betyder fred. En tessalisk jungfru som led martyrdöden på 300-talet hette Irene och det är henne vi minns i almanackan. Namnet var mycket populärt mellan 1930 och 1960. Antalet namnbärare är omkring 52 300, av dessa har runt 10 800 det som tilltalsnamn.


Irja är ett finskt namn med lite oklart ursprung, Antingen kan det vara en variant på Irene och betyder då fred, eller så kan det vara en variant på tyska namn som till exempel Irmgard och i så fall betyder det ungefär hon som skyddas av Irm. Irm var troligtvis en germansk gud. Antalet namnbärare är runt 1 700, av dessa har omkring 1 200 det som tilltalsnamn.


  

Till er...Skomakar Lisa, Ruth, Lambergsfrua & Margit för era alltid lika välkomna kommentarer. =)

 Vinkar hejdå till påsken  för den här gången =D 

 

~ Lena ~

 
 
Ruth

Ruth

5 april 2010 09:34

Grattis på födelsedagen till din man, fick han kaffe på sängen i arla morgonstund ? Du är snäll du som hissar flaggan för han. Hoppas ni får en trivsam dag så här i sluttampen på påsken, här skiner solen, i natt - 7 grader så vintern håller i sig ännu.
Kram vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

5 april 2010 12:24

Du får gratta mannen i huset på födelsedagen! Och hurra lite också!
Här snöar det lite just nu...inget att hissa flaggan för!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

5 april 2010 14:05

Kära Lena !!!
Grattis till mannens högtidsdag !!!Fira och njut av din födelsedag,För det är så sant som här står skrivet ,,att ju fle du firar desto längre blir livet..SÅ fira med kaffe och tårta...EN fin/fin dag till er båda,är inte på solsidan idag ,värk överallt.... Men det går väl över ,hoppas jag....KRAM /IA.......

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

5 april 2010 14:26

Grattis till din man...min son fyller på torsdag
just nu strålande sol och hoppas veckan blir lika fin...kramis min vän

http://mimmiros.blogg.se

 
Ingen bild

Love

5 april 2010 15:34

Vill gärna vara med och säga grattis till din man.
Här har det snöat men jag hoppas ni får en bra dag med solsken. Full rulle här men jag kanske skriver på bloggen i kväll. Kan tala om att jag sett årets första tussilago, härligt va!
Kommer snart och hälsar på hos dig igen.
Kramelikram.
Love.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 april 2010 19:46

Mina varmaste kramar till din man på födelsedagen - och till dig som hissar flaggan för honom ;)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards