Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Skriftligt besked

Av Lena - 8 april 2010 12:44


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Jag hör och jag glömmer. Jag ser och jag kommer ihåg. Jag gör och jag förstår."

Källa: Konfucius

 


 Dagens namn: Nadja, Tanja

 

Nadja har kommit till Sverige från Finland och är en förkortning av det ryska namnet Nadeschda som betyder hopp. Under 1980-talet blev Nadja ett ganska vanligt förnamn. Namnet fick sin plats i almanackan först 1993. Antalet namnbärare är runt 2 100, av dessa har omkring 1 600 det som tilltalsnamn.


Tanja är ett ryskt namn som har använts i Sverige sedan början av 1900-talet. Det är ett smeknamn för Tatjana, betydelsen är okänd. Tatjana var namnet på en grekisk-katolsk martyr. Under 1970- och 1980-talen ökade Tanja kraftigt i popularitet. År 1990 var det ett av de 140 vanligaste tilltalsnamnen men därefter har populariteten sakta dalat. Antalet namnbärare är runt 2 200, av dessa har omkring 1 800 det som tilltalsnamn.




1000 tack för mejlkommentaren och de smickrande orden kära Anette…skriver snart tillbaka ;o)

 

   

    


Till er…Anne-Marie, Irja, Skomakar Lisa, Love & Gunnel för uppskattade kommentarer =)

 

  

 

Fick idag skriftligt besked från kommunen att min ansökan om särskilt boende beviljats (kände ju att det skulle bli så redan då vår biståndshandläggare var här på hembesök), men nu har jag det på papper också.

Så nu är ytterligare ett trappsteg taget...och så snart ett lämpligt boende kan erbjudas kommer beslutet att verkställas. 

 

 

~ Lena ~

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

8 april 2010 17:15

Jasså, nu har du fått besked. Hur känns det då?? Oroar du dig eller har du börjat att ta in det ?? Jaa du min vän, det är mycket man ska igenom men tänk att jag tror att du kommer att klara av det och kanske det till och med blir bättre än du just nu kan tro. Jag är med dig i tankarna , bara så du vet.
Här är en grå/regnig dag ... Det kallas vår men det är ingen värme. Längtar efter solen gör jag men den skall komma så småningom sägs det.
Ha det så gott du kan min vän !!!
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

8 april 2010 21:25

Hallå Lena!! Här hos dig har det hänt en hel del, ser jag! Jag tror det blir bra för dig, att flytta till "särskilt boende". För visst har du alltid tillgång till personal där?? Det måste ju kännas tryggt, föreställer jag mig. Och gubben kommer nog dragandes efter oxå - så småningom - tror jag. Men jag kan oxå tänka mig, att det kan ta sin tid, innan du kommer till "verkställighet"...

Jösses vad vacker du var som brud!! Rena kalaspinglan! Och gubben din ser inte ut som fy skam han heller!! En riktig snygging! Jag har ju ingen aning om, hur ni ser ut i dagens läge. Men som unga var ni i alla fall ett mycket vackert par! Ja visst kan man undra - vart tog alla år vägen... När man ser i backspegeln, så gick livet så fort!! Men det är roligt, att se på foton och tänka tillbaka - mycket har hänt - både gott och ont. Så är det väl i allas liv, kan jag tänka. Men det gäller väl, att fastna för de roliga minnena.... och de små lyckliga stunderna....

Ha det så gott Lena och sköt om dig väl!!
Varma vårkramar till dig!!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 april 2010 21:31

Nu börja förändringen på ditt nya liv, som jag förstår så är du riktigt beroende av en flytt. Tror säkert det blir en befrielse när du väl har vant dig och märker skillnaden samt slipper oron för morgondagen. Kan tänka mig att det är blandade kännslor inom dig/er, försök att tänka positivt.
Kramar om / Ruth

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

9 april 2010 13:46

Kära Lena !!!
Det är väl skön att få de beskedet, bekräftat ett ovisshet mindre.....Önskar att allt ska gå någolunda smärtfritt, men det gör det ju alldrig ....HA en FIN /FIN mys-fredag du och mannen.....FÅNGA DAGEN.....KRAM / Ia.....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards