Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Måndag

Av Lena - 3 maj 2010 13:54

   

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Alla dessa dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet."

Källa: Okänd

 

 

Dagens namn: John, Jane


John är en engelsk variant av Johan som härstammar från det grekiska namnet Johannes. Johannes i sin tur kommer från det hebreiska Jachanan som betyder Gud har förbarmat sig. John har använts sedan 1700-talet och var som populärast vid förra sekelskiftet. Antalet namnbärare är drygt 67 100, av dessa har omkring 30 800 det som tilltalsnamn. Grattis säger vi till meteorologen John Pohlman. En annan John, med efternamnet Rogan står i Guinness rekordbok som världens längsta man, då han mätte 264 cm.


Jane är ett engelskt namn som har använts i Sverige sedan början av 1800-talet. Den svenska motsvarigheten är Johanna, det är alltså fråga om en feminin form av Johannes och därmed en nära släkting till nya namnsdagsgrannen John. Jane blev ett vanligt namn i Sverige på 1940-talet men har aldrig varit ett riktigt modenamn. Under 1990-talet minskade populariteten men inte heller detta skedde med någon större dramatik. Antalet namnbärare är runt 6 200, av dessa har omkring 3 500 det som tilltalsnamn.


  

Till er...Charlotte & Ingmarie/Mimmi för betydelsefulla kommentarer =D

 

~ Lena ~

 
 
Yvonne R

Yvonne R

3 maj 2010 18:10

Ett mycket tänkvärt citat idag, för visst grunnar man ibland över vad tiden tog vägen och vad man kanske mer skulle ha gjort.
Tack för din goa gratulation jag är mycket stolt mormor :)
Kramar och ha en härlig måndagskväll

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
Ragnvi

Ragnvi

4 maj 2010 07:36

Morning! Håller med Yvonne här ovan...tänkvärt o bra!
Än är väggen kvar här...men han förbereder! Klart jag visar under rivningens gång...fniss!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards