Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Lena - 6 maj 2010 23:14

  

 

Bilden på Golden Gate at night hittade jag här 

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise."

Källa: John Steinbeck

 


Dagens namn: Marit, Rita                      


Marit är en gammal svensk kortform för Margareta. Det är av grekiskt ursprung och betyder pärla. Antalet namnbärare är omkring 2 600, av dessa har runt 1 600 det som tilltalsnamn. Grattis säger vi till bland andra samhällsdebattören, före detta EU-kommissionären och folkpartisten Marit Paulsen!


Rita är en kortform av det italienska Margarita, som kommer från det grekiska Margareta som betyder pärla. Namnet har använts som förnamn i lite drygt 100 år. I dag börjar det bli allt vanligare. Antalet namnbärare är omkring 3 800, av dessa har cirka 2 700 det som tilltalsnamn. En känd Rita var det rödhåriga ”bombnedslaget”, den amerikanska skådespelerskan Rita Hayworth, vars egentliga namn var Margarita Carmen Cansino.


  


Detta tack är till er...Jessica, min älskade dotter & Camilla H som också hälsat på och lämnat ett fint avtryck =D

 

  

 

Nu har jag det riktigt jobbigt kan jag berätta...redan igår då jag fick erbjudande om ett boende var ju min reaktion att jag önskat en 2:a och inte vet om jag orkar göra en ny flytt den dag mannen ev ändrar sig och vill flytta (jag klarar mig ju med en 1:a), men redan att flytta en gång känns nästan övermäktigt och att orka med en andra flytt vet jag inte om jag öht klarar av.  

Ska dock invänta närmare information innan jag bestämmer mig, och jag har sedan c:a 1 vecka på mig att lämna mitt besked.


~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards