Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Tänker vidare...

Av Lena - 11 maj 2010 19:20

    

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"En gentleman håller handen beskyddande över en kvinna till dess han själv slår till."

Källa: Mike Crump

 

 


Dagens namn: Märta, Märit


Märta är en fornsvensk form av Margareta som i sin tur är av grekiskt ursprung och betyder pärla. Det var tidigare ett vanligt namn, i de äldre generationerna tillhör det ett av de femtio vanligaste. När namnet började användas på 1300-talet stavades det Märeta. År 1901 föddes en Märtha, den blivande första kronprinsessan av Norge i modern tid. Antalet namnbärare är runt 34 200, av dessa har omkring 17 700 det som tilltalsnamn. Knappt 2 000 stavar namnet Märtha.


Märit är en sidoform till Märta med samma betydelse och började användas på 1890-talet. Det är ett mycket ovanligt namn. Antalet namnbärare är runt 1 900, av dessa har omkring 800 det som tilltalsnamn. Ett knappt hundratal stavar namnet Märith.


  


Till er…

Jessica, Ruth & Yvonne R för engagerade kommentarer =)

 

~ Lena ~

 
 
Charlotte

Charlotte

12 maj 2010 07:55

Tittar in och säger god morgon! Hoppas ditt beslut vad det än blir, blir det bästa för dig. Jag ska försöka att blogga idag, eftersom det blir långhelg vet man aldrig vad som hinns med. Tyvärr har jag stressat upp mig igen... dumt. Skogen väntar i helgen så mycket vet jag, jag måste stressa ner.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

12 maj 2010 13:43

Sänder dej Lena en onsdagshälsning!
Hoppas att allt är skapligt...med er båda två. Trots den lite ovissa framtiden...flytta båda..eller bara du...
Tänker på er!!!
Kram!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Love

12 maj 2010 15:35

Kära Lena!
Vilket bryderi du har men jag är säker på att du kommer att känna vad som blir bäst. Ta tid på dig.
Jag läser varje dag när du skriver men är dålig nu på att hinna med allt. Mannen ska in på datortomografi för att utestula ahlzheimer så du förstår att det är oroligt här.
Ibland bloggar jag ofta men sen kan det bli lite stillestånd men du vet jag finns här och tänker på dig.
Styrkekram från Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards