Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Fortsätter leta möbler *puh*

Av Lena - 15 maj 2010 17:54

    

Skön park med fontän i Kungsbacka

(bilden hittade jag här)

 

   

Letar, planerar och grubblar vidare...den största frågan är om jag ska tvingas skiljas från ALLA mina böcker...det är faktiskt åtskilliga hyllmeter det handlar om...hoppas dock ännu på att kunna ta med mig en liiiten del ;o)

  

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Livet är som en kontorsstol - det gäller att ha rätt inställning."

Källa: Okänd



 

Dagens namn: Sofia, Sonja

 

Sofia kommer från grekiskans sopheía som betyder vishet. Namnet har länge varit mycket populärt i Sverige. Redan 1875 var Sofia det femte vanligaste förnamnet och populariteten har bestått. Flera svenska drottningar har hetat Sofia, bland annat den mycket religiösa och socialt verksamma Sofia som blev drottning 1872 när hon gifte sig med Oscar II. En annan drottning var Sofia Magdalena, dotter till Fredrik V av Danmark och gift med Gustav III. Det var tack vare henne som namnet kom in i almanackan 1763, även om det hade använts här så långt tillbaka som under 1300-talet. Antalet namnbärare är drygt 84 200, av dessa har runt 25 400 det som tilltalsnamn.


Sonja är en rysk smeknamnsform för Sofia med samma betydelse, vishet. Det har använts i Sverige sedan slutet av 1800-talet och hade sin storhetstid mellan 1920 och 1940. Antalet namnbärare är drygt 28 800, av dessa har lite fler 20 100 det som tilltalsnamn.


  


Till dig Irja för din varma kommentar =D

 

~ Lena ~

 
 
Anita

Anita

15 maj 2010 22:35

Nu kommer jag på ett sent besök men jag måste erkänna att jag nu förstår att jag börjar bli gammal. Allt jag gör och ska göra går inte i samma fart längre så dagarna flyr iväg och jag hinner inte alls det jag tror ... Nå väl, nu är klockan slagen sent och jag kan sitta en stund och gå igenom det här med min blogg som också blir eftersatt.
Jag läser din blogg varje dag ska du veta och jag är hos dig i mina tankar. Förstår hur du funderar och funderar men jag tror fullt och fast att du kommer att känna lättnad när du ser att det kommer att ordna sig. Jag hoppas innerligt att du inte drar på dig en inre stress. Det gör jag själv väldigt lätt när jag tycker att problem hopar sig och hotar men till sist så ordnar det sig.
Ha det så gott du kan och ta med dig så många böcker du får plats med .... Böcker är ett gott sällskap även om de står i bokhyllan.
Stor kram till dig vännen !!! från mig ....

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

16 maj 2010 01:23

Kära Lena !!!
Stessa inte upp dig,allt har en ände,och det brukar bli bra i slutändan,ska du se.....Hoppas du får med dig favoritböckerna, resten kan skänka bort....EN del måste man skilljas ifrån, sånt är livet..VI samlar på oss allt för mycket med saker...Dagens citat,säger oss en hel del....HA det bäst vännen....KRAM IA....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

16 maj 2010 18:03

Tittar in en snabbvisit, har full upp just nu. Väntar om en vecka hem Elly och 2 av hennes små. Det ska bli underbart, längtar.

Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 maj 2010 22:27

Jag får gratulera dig till ditt beslut! Jag är säker på att det kommer att bli alldeles utmärkt för dig. vad gäller saker att ta med, tror jag att du tar med dig dina mest älskade saker oavsett vad det är. Böcker skänker mycken glädje. Kan du inte få med allt du vill av dem, be att få ställa en kartong hos något av barnet. så kan du välja och vraka i lugn och ro senare. Det är så lätt att förhasta sig.
Jag önskar dig Lycka Till av hela mitt hjärta!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards