Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Alternativen jag har att förhålla mig till ;o)

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

   

 

Dagens citat el ordspråk:

"Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga."

Källa: Kinesiskt ordspråk

 


Dagens namn: Karolina, Carola


Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten till Karl och betyder fri kvinna, den starka eller den hjältemodiga. 1780 kom namnet in i almanackan och blev under 1800-talet genom Karl XV:s popularitet mycket omtyckt. Antalet namnbärare är runt 35 700, av dessa har omkring 10 200 det som tilltalsnamn. Runt en tredjedel stavar namnet Carolina. Grattis till bland andra supertalangen, femkamparen och ländhopparen Carolina Klüft!


Carola är även det en femininform av det latinska Carolus med samma betydelser. Det har använts här sedan 1700-talet. Carola var populärast på 1960- och 1970-talen. I dag är det återigen ganska populärt, kanske inte helt oberoende av en viss Carola med efternamnet Häggkvist. Antalet namnbärare är drygt 9 500, av dessa har omkring 4 800 det som tilltalsnamn. Runt 1 100 stavar namnet Karola.

  

Anita, Love, Ingmarie/Mimmi & Jessica för kärkomna och uppskattade kommentarer =D

 

~ Lena ~

 
 
irja

irja

21 maj 2010 00:00

Kära Lena !!!
Tassar in hos dig, för att önska dig god natt,och en solvarm sommardag i morgon......Är me dig ,i mina tankar vännen... KRAM IA .....

http:// 40-talisten .bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

21 maj 2010 13:02

Ser att du haft Irja hos dig och nu kommer jag. Jaa, vi månar alla om dig Lena .... Hoppas du slipper åskväder och strömavbrott och allt merarbete det medför för dig.
Sköt om dig vännen och må gott tills vi hörs igen !!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Av Lena - 17 maj 2010 16:05

        Dagens citat el ordspråk: "Att våga ändra åsikt visar att man är klokare idag än igår." Källa: Winston Churchill     I dag är det Norges   nationaldag! Den firas för att den 17 maj 1814 antogs landets grundlag i Eidsvol...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards