Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Nu gör jag ett uppehåll p.g.a. flytten =)

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

  

  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika."

Källa: Abraham Lincoln

 

 

Dagens namn: Konstantin, Conny


Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin står i almanackan för att hedra den romerske kejsaren Konstantin som regerade på 300-talet, och som gjorde kristendomen till romersk statsreligion. Han flyttade även under sin regeringstid huvudstaden från Rom till den stad vid Bosporen som döptes efter honom, Konstantinopel (dagens Istanbul). Konstantin har funnits i almanackan sedan 1700-talet. I dag finns det runt 1 300 som lystrar till Konstantin i Sverige, av dessa har lite fler än 300 det som tilltalsnamn.


Conny är ett engelskt smeknamn för Konstantin med samma betydelse. Det kom till Sverige med en anglosaxisk våg av namn på 1940-talet. Antalet namnbärare är runt 15 700, av dessa har omkring 9 100 det som tilltalsnamn. Ett litet antal, cirka 400 stavar namnet Konny. Sedan finns det faktiskt runt 500 Conny som är kvinnor, men de använder då den engelska varianten Connie som uteslutande är ett kvinnonamn.


  


Till Irja & Anita för gårdagens engagerade och värmande kommentarer =D 

 

~ Lena ~

 
 
Ruth

Ruth

22 maj 2010 09:14

Så flytten står för dörren nu, hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende. Önskar dig all lycka framöver. En stor kram till dig !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

25 maj 2010 09:34

Hoppas du kommer att trivas på det nya boendet
Önskar dig lycka till med allt och att vi hörs efter flytten. Kram

http://mimmiros.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 maj 2010 12:54

Hoppas verkligen att du kommer att trivas.
Ser fram mot att få höra hur du har det sen när du kommit i ordning.
Mina varmaste och soligaste lycka till-kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

31 maj 2010 00:20

Hoppas allt går bra för dig med flytt och allt. Önskar dig att du ska trivas gott i ditt nya boende.

Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

5 juni 2010 16:56

Lena, vännen!!
Har själv haft ett långt blogguppehåll. Behövde det men jag läser bloggarna. När jag gått här och pysslat så har jag faktiskt haft dig i mina tankar många gånger. Undrar hur du mår inombords och hur du kommer att trivas. Jag vill tänka positivt och tror till fullo att du efter alla flyttbestyr ändå tycker att du trivs. Stora kramar sänder jag dig och fortsätter att ha dig i mina tankar.

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

6 juni 2010 16:37

En hälsning från mig till Dig på Sveriges nationaldag.
Hoppas du har det bra.

Kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AndersåbellaåIng-Marie

10 juni 2010 23:12

Käraste Lena,
Grattis till kontraktet! Vi är så glada för din skull.
Hos oss är det hysterisk aktivitet med hundar, hus och jobb, men det lägger sig väl så smångingom. Just nu lutar det åt Varberg vad det gäller flytt, men det blir ju som bekant aldrig som man tänkt sig.
Den nya valpen är jätterolig, och sönderkramad redan. Skickar bilder senare.
Vi tänker på dig, och hoppas du kommer trivas på ditt nya boende. Stora kramar från oss

 
Ingen bild

susanne

14 juni 2010 00:07

Här kommer en liten hälsning från mig=)jag har varit så dålig på att läsa mina vänner´s bloggar det senaste..Och det har ju hänt sååå otroligt mkt i ditt liv nu Lena! Kram på dig!

 
Ingen bild

Love

14 juni 2010 18:46

Kära vännen!
Jag längtar efter att få höra av dig du är saknad men hoppas allt är bra och att du trivs i din nya lya. Ta den tid du behöver men vet att jag tänker på dig.
Kram
Love.

 
Yvonne R

Yvonne R

24 juni 2010 08:02

En fin Midsommar önskar jag dig!!!

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
av irja

av irja

24 juni 2010 11:11

Kära Lena !!!
Hoppas allt står rätt med dig, och att flyttningen har gått bra, utan större missöden...Saknar dig vännen, hoppas du är snart tillbaka...Vill av hela mitt hjärta önska dig en glad och gemytlig MIDSOMMAR..och skön sommar..HA det bäst vännen....FÅNGA DAGEN....KRAM IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

25 juni 2010 15:26

Vill önska dig en Trevlig midsommar och hoppas att du har det bra.

Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Love

1 juli 2010 18:52

Så fort tiden går nu är vi inne i Juli och midsommar har varit. Undrar hur det gått för dig men hoppas att du haft en trevlig helg och att allt är väl.
Många kramar från vännen Love.

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

13 juli 2010 01:43

Kära Lena !!!
När orkar du komma tillbaka, jag saknar dig så...
Önskar dig en gemytlig sommar,men den här värmen kanske är olidligt för dig.....HA det bäst i sommar vännen,,,KRAM IA.....

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

24 juli 2010 13:41

Kära Lena !!!
Nu är snart juli månad slut,och jag undrar hur länge du käre vän ska ha semester....LER...Hoppas allt är väl med dig,eller har den här varma sommaren tagit alla dina krafter, vill så gärna veta hur det är med dig vännen,saknar dig jätte,jätte mycket....Önskar att du snart är tillbakas ,och med oss....DU finns oftast i mina tankar....HA det bäst vännen.....KRAM IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

28 juli 2010 18:03

Tittar in och önskar dig en fin kväll. Jag hoppas att du snart börjar skriva här igen och hoppas att allt är bra med dig
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.seh

 
Ingen bild

Love

29 juli 2010 16:38

Kära vän!
Hur är det med dig? Jag börjar bli orolig och hoppas du inte har det för svårt. Vet ju att värmen gör det svårare med andningen. Saknar dig och ser fram emot att bloggträffas snart igen.
Du hör liksom till mina närmaste i min bloggfamilj.
Kramelikram från Love.

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

7 augusti 2010 18:40

Kära Lena!
Nu är vi flera om börjar bli lite oroliga för dig. Du har varit tyst så länge och vi saknar dig, ska du veta. Hoppas innerligt att flytten har gått bra och att allt är OK med dig själv också.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

9 augusti 2010 13:57

Oj, vad du finns i mina tankar dag efter dag. Att flytta så som du gjort är psykiskt påfrestande och tar säkerligen tid att komma i ordning och få den där trivseln som man hoppas få ... Kanske vill du inte blogga eller kanske kan du inte pga att du inte har utrustningen igång eller andra orsaker. Jag hoppas ändå att du har möjlighet att läsa alla de kommentarer som är här för vi är såååå många som saknar dig och som längtar efter att få läsa dina tankar igen. Men, mest längtar vi efter DIG !!!
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Av Lena - 17 maj 2010 16:05

        Dagens citat el ordspråk: "Att våga ändra åsikt visar att man är klokare idag än igår." Källa: Winston Churchill     I dag är det Norges   nationaldag! Den firas för att den 17 maj 1814 antogs landets grundlag i Eidsvol...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards